Začíná nová éra supersportů

Začíná nová éra supersportů

 
  

Šampionát světových supersportů se chystá vstoupit do nové éry. Sezona 2022 totiž přinese do této kategorie řadu technických změn. Do hry navíc vstupují nové motocyklové značky.


Hlavní zprávou pro letošní sezonu je, že do šampionátu supersport vstupuje značka Ducati. A vstupuje poměrně ve velkém, jelikož bude mít v poli sedm jezdců v šesti různých týmech. Do boje vyrazí s motocyklem Panigale V2 955.

Barvy Ducati budou v supersportech hájit Nicolò Bulega (Aruba.it Racing-Ducati), který přichází z Moto2, Oliver Bayliss (Barni Racing), Federico Caricasulo (Althea Racing), Filippo Fuligni a Federico Fuligni (D34G). To jsou nové týmy, které se v šampionátu objeví.

Z těch stávajících se na Ducati přesouvají týmy CM Racing, který angažoval Maximiliana Koflera, který v minulých sezonách závodil v Moto3, a Orelac Racing, ve kterém zůstává Raffaele De Rosa.

Kromě Ducati se do supersportů vrací Triumph. Tato značka bude mít v poli motocykl Street Triple 765 a v rámci týmu PTR budou tyto barvy hájit zkušení jezdci Hannes Soomer a Stefano Manzi.

Další motocykly, které byly nově homologovány pro účast v této kategorii, jsou MV Agusta F3 800, MV Agusta F3 Superveloce a Suzuki GSX-R750.

Aby žádný motocykl neměl jasnou výhodu nad ostatními, tak bude v rámci algoritmu Dorny zohledňována řada různých faktorů. V úvahu se budou brát aspekty jako jsou čas na kolo v porovnání s ostatními, měření rychlosti, výsledky závodů a další.

To se může měnit každé tři závodní víkendy, pokud to bude potřeba, aby se vyrovnaly výkony. Rovnováha bude zatížena podle dat, která budou získána z předchozích šesti závodů. Metoda tohoto vyvážení bude použita, aby se zvýšil nebo redukoval procentuální potenciální výkon motocyklu. Mezinárodní motocyklová federace FIM si vyhrazuje právo toto vyvážení upravovat podle svého uvážení v případě nerovnováhy.

Počáteční rovnováha se počítá po intenzivních dynamických testech, do kterých jsou zapojeni další partneři Dorny. Aby vše zůstalo vyrovnané, tak se u všech testů používá stejná metoda a stejné kontrolní palivo.

S novými typy motocyklů přichází také nová pravidla ohledně motorů. Pro novou generaci motocyklů supersport bylo schváleno, že nebudou povoleny žádné úpravy motorů, pokud vysloveně nejsou povoleny v přiložených dokumentech. Přidělení motorů se bude lišit podle jeho objemu.

Motocykly o objemu 400cc až 600cc budou mít jeden motor na každý 2,5 závodního víkendu. Motocykly o objemu 601cc až 799cc budou mít jeden motor na každé 3 závodní víkendy, zatímco motocykly o objemu větším než 800cc budou mít jeden motor na 3,5 závodního víkendu.

Motory mohou být vybrány na speciální dynamický test a to jak během, před nebo po závodním víkendu. Této zkoušky se budou účastnit zástupci Mezinárodní motocyklové federace FIM, Dorny a za tým může být přítomen pouze jeden zaměstnanec.

Pro rok 2022 byl také upraven váhový limit. Minimální kombinovaná váha motocyklu a jezdce musí být 242 kg. Podobně, jako to funguje v kategorii Supersport 300, bude u motocyklů existovat měkká maximální váha a tvrdá minimální váha.

Pokud by byla dosažena nebo překročena měkká maximální váha, tak kombinovaná minimální váha nemusí být dosažena. Samotný motocykl nikdy nesmí být pod tvrdou minimální váhou. Po závodě se bude váha motocyklu a jezdce kontrolovat a případné pochybení nebude tolerováno.

Úpravou prošlo také pravidlo pro přidělení sad pneumatik. V letošním roce jich každý tým dostane méně než tomu bylo v roce 2021. Letos budou mít týmy k dispozici 15 pneumatik na víkend, z toho 7 předních a 8 zadních. Pirelli bude dodávat minimálně dvě různé směsi jak pro přední pneumatiky, tak pro ty zadní. Minimálně se musí jednat o 6 pneumatik každé směsi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »