Sezona 2021 je sice stále ve své první polovině, ale už nyní je jisté, že se ve startovní listině MotoGP v roce 2022 objeví změny.
Promotérská společnost Dorna uzavírá s dodavateli motocyklů a s jednotlivými týmy smlouvy na pět let. Jedna pětiletka končí letos, takže se nyní rozhoduje o smlouvách na roky 2022 až 2026. Spousta továren a týmů už svou účast potvrdila, u některých se ale objevují zajímavé spekulace.
Carmelo Ezpeleta již dříve oznámil, že by rád viděl na roštu stále 22 jezdců, nicméně podle současných spekulací to vypadá, že by přeci jen ve startovní listině mohlo být od příštího roku až 24 účastníků.
V dalších letech uvidíme v MotoGP tovární týmy Hondy, Yamahy, Ducati, Suzuki, KTM a také Aprilie. Aprilia už nebude provozovaná soukromým týmem, ale bude mít v MotoGP svůj tovární tým.
Ze soukromých týmů svou účast už potvrdily týmy Tech 3 KTM, Pramac Ducati (ten ale zatím pouze na roky 2022 až 2024) a LCR Honda. Očekává se, že v poli zůstane také tým Petronas Yamaha.
Novým týmem v poli bude od příští sezony Aramco Racing Team VR46, tedy tým Valentina Rossiho. Zatím však nebylo oznámeno, s jakými motocykly Rossiho tým nastoupí. Ve hře jsou stále Ducati, Yamaha, Aprilia, případně Suzuki.
Příští rok už pravděpodobně v poli nebude tým Avintia, respektive Esponsorama. Už nyní část týmu patří VR46, takže se očekává, že se Avintia změní v onen již zmíněný tým Aramco Racing.
Velkou neznámou je pak tým Gresini. Tým už dříve oznámil, že od příštího roku nebude spolupracovat s Aprilií. Fausto Gresini měl jistě nějaké plány a možná už i nějaké rozjednané možnosti, nicméně bohužel po jeho úmrtí začala být situace týmu nejasná. Celý tým nakonec převzala jeho manželka Nadia Padovani a jejich dva synové a paní Padovani oznámila, že nějaká jednání probíhají. Jedná se údajně s Ducati či se Suzuki.
O tom, že by Suzuki měla v poli kromě továrního týmu také ten satelitní, už se hovoří řadu let. Klíčovou postavou v tomto byl Davide Brivio, který ale před letošní sezonou vyměnil paddock MotoGP za paddock Formule 1, takže není jasné, jak aktuální otázka satelitního týmu Suzuki nyní je.
Vyjednávání neprobíhají pouze mezi továrnami a majiteli týmů, ale také samozřejmě v rámci jezdeckých přestupů. Někteří jezdci mají platné smlouvy na další roky, někteří jezdci ale vědí, že pro ně bude těžké se v MotoGP udržet.
Dvojice v týmu Repsol Honda by měla být příští rok beze změn, neboť Marc Márquez má smlouvu až do roku 2024 a Pol Espargaró loni podepsal dvouletou smlouvu, která by mu měla platit do roku 2022.
Také Alex Márquez by měl mít v týmu LCR Honda podepsanou smlouvu až do roku 2022.
Stejnou dvojici jako letos by měl mít také tovární tým Yamahy. Jak Maverick Viñales, tak Fabio Quartararo mají platné smlouvy do roku 2022.
Franco Morbidelli by měl mít jisté místo v týmu Petronas Yamaha. Doufejme, že už příští rok bude moct dostat aktuální motocykl.
Fanoušci MotoGP jsou velmi napnutí ohledně rozhodnutí Valentina Rossiho. Vzhledem k tomu, že příští rok bude mít na roštu svůj tým, tak spousta lidí usuzuje, že to znamená, že už za rok závodit nebude. Rossi ale zatím nic ani nepotvrdil, ani nevyloučil, a oznámil, že se rozhodne během letní přestávky.
Své místo u týmu Suzuki by v příští sezoně měli mít jisté Joan Mir i Alex Rins. Také tovární Ducati by měla mít jasno. Prodloužení smlouvy na rok 2022 s Jackem Millerem bylo oznámeno nedávno. Očekává se, že také Francesco Bagnaia v týmu zůstane.
Stejné složení v sezoně 2022 bude mít také tým Pramac Ducati, který potvrdil prodloužení smlouvy s Johannem Zarcem a Jorge Martínem.
Co se týče dalších týmů Ducati, tak panují nejasnosti ohledně toho, které týmy budou provozovat motocykly Ducati a kolik motocyklů této italské značky v poli bude. Letos je v poli šest motocyklů Ducati, ale není vyloučeno, že příští rok jich bude až osm.
Tento týden byly oznámené dvě smlouvy u týmů KTM. Jednou z nich je smlouva Brada Bindera u továrního týmu Red Bull KTM Factory, která byla prodloužená až do roku 2024.
Tou druhou je smlouva Remyho Gardnera v týmu Tech 3 KTM. O přestupu australského jezdce z Moto2 do MotoGP se hovořilo již řadu měsíců, nyní byly tyto spekulace pouze potvrzeny.
Co se týče týmu Tech 3, tak o své místo se musí obávat oba stávající jezdci Iker Lecuona a Danilo Petrucci. Je možné, že v týmu příští rok nebude ani jeden z nich. Dle spekulací by totiž druhé místo v týmu mohl získat Raúl Fernández, letošní týmový kolega Remyho Gardnera v Moto2.
Co se týče Aprilie, tak Aleix Espargaró má smlouvu do roku 2022, takže ten by měl mít svou pozici jistou. Čím dál tím více se ozývají spekulace, že by druhé místo v týmu mohl získat Andrea Dovizioso. Ital letos v MotoGP nezávodí, nicméně získal roli testovacího jezdce Aprilie a už se na tomto motocyklu také několikrát svezl.
Nejasná situace ohledně motocyklů pro týmy Aramco Racing VR46 a Gresini zatím vyvolává různé spekulace i směrem k jezdeckému složení. Lze ale očekávat, že v Rossiho týmu bude závodit Luca Marini. Druhým jezdcem by dle spekulací mohl být Marco Bezzecchi.
Co se týče týmu Gresini, tak je pravděpodobné, že z kategorie Moto2 do kategorie MotoGP přestoupí Fabio Di Giannantonio. Nejasná situace ohledně Avintie vybízí k názoru, že aktuální jezdec tohoto týmu Enea Bastianini by se mohl příští rok přesunout právě do týmu Gresini.
Vypadá to tedy, že paddock MotoGP čekají napínavé týdny a zásadní oznámení se dají očekávat během letní přestávky či krátce po jejím skončení. Bude zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvine.