Pozice manažera závodního týmu obnáší různé činnosti, co musí splňovat ten úspěšný?

Pozice manažera závodního týmu obnáší různé činnosti, co musí splňovat ten úspěšný?

 
  

Od oznámení, že bude součástí týmu Genesis Magma Racing v závodě 24 hodin Le Mans, se manažerka týmu Genesis Magma Racing Anouck Abadie ujala ústřední role v jeho přípravě na mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA.


Během nabitého vývojového programu Hypercar GMR-001 zároveň podporovala organizaci testů a pomáhala budovat tým a provozní postupy, přičemž čerpala ze svých zkušeností ze své práce s FIA a zákaznickými závodními týmy.

„V současné době definice manažera týmu skutečně závisí na tom, jak si danou roli každý tým vnímá. V Genesis Magma Racing je mým úkolem budovat a řídit tým, dohlížet na rozpočet a plánovat operace. Ráda říkám, že jsem tu, abych podporovala své lidi – abych jim dávala jasný směr a cíle. Na závodní straně jste jako řídící věž, která zajišťuje, aby všichni dodržovali předpisy a interní zásady, a zároveň udržuje skupinu v klidu a soustředění. A jak rádi říkáme, v této práci si často „hrajete na hasiče“ – řešíte krize, jakmile přijdou,“ popisuje Anouck Abadie.

A jak se může člověk „z ulice“ dostat až na takovou pozici? Snadné to není.

„Určitě je to politika – stále se učím být politicky korektní a zároveň zůstat věrná sama sobě. Práce s FIA mi dala široké pochopení dlouhodobé vize; musí myslet dopředu, protože jsou zodpovědní za většinu globálního ekosystému motoristického sportu. Z mé zkušenosti se zákazníky GT jsem se naučila, jak důležité je pečlivě hospodařit s rozpočty a zároveň plnit očekávání klientů. Říkali mi ‚T-Rex‘ – ne kvůli mé vznětlivosti, ale proto, že jsem měla ‚krátké ruce‘, pokud jde o utrácení peněz!

Můžete vyjmenovat všechny teoretické dovednosti, ale neexistuje žádný dokonalý vzorec. Jde o nalezení rovnováhy mezi pevností a empatií, ale především o to, abyste byli ke svému týmu spravedliví a respektovali ho. Když je požádáte, aby dali více, musíte jít příkladem, což není vždy snadné, protože koneckonců jste také jen člověk.

Komunikace – to je klíč k úspěšnému týmu. Musíte otevřeně čelit problémům a společně hledat řešení. Musíte být ostražití k tomu, co se děje uvnitř týmu, a tlačit všechny k neustálému zlepšování. Tým musí pochopit, že jsme všichni na stejné lodi a je odpovědností každého udržet skupinu jednotnou. Pokud se někdo potýká s problémy, nevzdáváme to; podporujeme ho a pomáháme mu dostat se zpět na správnou cestu. Je to jako v armádě – musíme se pohybovat jako jeden celek.“

Genesis Magma Racing je tým, který ale začíná od nuly. Závodní stáj bude vycházet z projektu Hyundaie ve WRC, který se postupně zmenšuje a zdroje jdou právě směrem k okruhům. Korejská automobilka ale silnice zná zásluhou cestovních vozů.

„Začít od nuly je neuvěřitelné – vzrušující, náročné a vyčerpávající – je to příležitost, která se nenaskytne často. Největší výzvou je najít lidi, kteří dokážou skutečně spolupracovat, a správně zvolit personální obsazení. V našem případě jsme najali jak vysoce zkušené profesionály v oblasti Hypercar a WEC, tak i mladší generaci se zkušenostmi s vytrvalostními závody. Tato kombinace zajišťuje kontinuitu – znalosti se mohou předávat stejně jako ve fotbalovém týmu; nepotřebujete jen superhvězdy, ale silné a odhodlané lidi, kteří se vzájemně doplňují.

Na začátku byl náš tým malý, takže jsem pokrývala mnoho provozních rolí: řízení logistiky – s podporou našich kolegů z WRC z Hyundai Motorsport – organizování harmonogramů mechaniků při čekání na příjezd šéfa týmu a koordinaci realizace dílen. Vytvoření těchto základů bylo klíčové pro zajištění toho, aby jakmile bude celá skupina na svém místě, vše probíhalo hladce a každé oddělení mohlo od prvního dne fungovat efektivně.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *