Od oznámení, že bude součástí týmu Genesis Magma Racing v závodě 24 hodin Le Mans, se manažerka týmu Genesis Magma Racing Anouck Abadie ujala ústřední role v jeho přípravě na mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA.
Během nabitého vývojového programu Hypercar GMR-001 zároveň podporovala organizaci testů a pomáhala budovat tým a provozní postupy, přičemž čerpala ze svých zkušeností ze své práce s FIA a zákaznickými závodními týmy.
„V současné době definice manažera týmu skutečně závisí na tom, jak si danou roli každý tým vnímá. V Genesis Magma Racing je mým úkolem budovat a řídit tým, dohlížet na rozpočet a plánovat operace. Ráda říkám, že jsem tu, abych podporovala své lidi – abych jim dávala jasný směr a cíle. Na závodní straně jste jako řídící věž, která zajišťuje, aby všichni dodržovali předpisy a interní zásady, a zároveň udržuje skupinu v klidu a soustředění. A jak rádi říkáme, v této práci si často „hrajete na hasiče“ – řešíte krize, jakmile přijdou,“ popisuje Anouck Abadie.

A jak se může člověk „z ulice“ dostat až na takovou pozici? Snadné to není.
„Určitě je to politika – stále se učím být politicky korektní a zároveň zůstat věrná sama sobě. Práce s FIA mi dala široké pochopení dlouhodobé vize; musí myslet dopředu, protože jsou zodpovědní za většinu globálního ekosystému motoristického sportu. Z mé zkušenosti se zákazníky GT jsem se naučila, jak důležité je pečlivě hospodařit s rozpočty a zároveň plnit očekávání klientů. Říkali mi ‚T-Rex‘ – ne kvůli mé vznětlivosti, ale proto, že jsem měla ‚krátké ruce‘, pokud jde o utrácení peněz!
Můžete vyjmenovat všechny teoretické dovednosti, ale neexistuje žádný dokonalý vzorec. Jde o nalezení rovnováhy mezi pevností a empatií, ale především o to, abyste byli ke svému týmu spravedliví a respektovali ho. Když je požádáte, aby dali více, musíte jít příkladem, což není vždy snadné, protože koneckonců jste také jen člověk.
Komunikace – to je klíč k úspěšnému týmu. Musíte otevřeně čelit problémům a společně hledat řešení. Musíte být ostražití k tomu, co se děje uvnitř týmu, a tlačit všechny k neustálému zlepšování. Tým musí pochopit, že jsme všichni na stejné lodi a je odpovědností každého udržet skupinu jednotnou. Pokud se někdo potýká s problémy, nevzdáváme to; podporujeme ho a pomáháme mu dostat se zpět na správnou cestu. Je to jako v armádě – musíme se pohybovat jako jeden celek.“

Genesis Magma Racing je tým, který ale začíná od nuly. Závodní stáj bude vycházet z projektu Hyundaie ve WRC, který se postupně zmenšuje a zdroje jdou právě směrem k okruhům. Korejská automobilka ale silnice zná zásluhou cestovních vozů.
„Začít od nuly je neuvěřitelné – vzrušující, náročné a vyčerpávající – je to příležitost, která se nenaskytne často. Největší výzvou je najít lidi, kteří dokážou skutečně spolupracovat, a správně zvolit personální obsazení. V našem případě jsme najali jak vysoce zkušené profesionály v oblasti Hypercar a WEC, tak i mladší generaci se zkušenostmi s vytrvalostními závody. Tato kombinace zajišťuje kontinuitu – znalosti se mohou předávat stejně jako ve fotbalovém týmu; nepotřebujete jen superhvězdy, ale silné a odhodlané lidi, kteří se vzájemně doplňují.
Na začátku byl náš tým malý, takže jsem pokrývala mnoho provozních rolí: řízení logistiky – s podporou našich kolegů z WRC z Hyundai Motorsport – organizování harmonogramů mechaniků při čekání na příjezd šéfa týmu a koordinaci realizace dílen. Vytvoření těchto základů bylo klíčové pro zajištění toho, aby jakmile bude celá skupina na svém místě, vše probíhalo hladce a každé oddělení mohlo od prvního dne fungovat efektivně.“
