Po finálním závodu sezony FIA WEC se tradičně koná tzv. Rookie Test, tedy test nováčků. Letošního testu se zúčastní i mnoho zkušených nováčků, kteří již mají s vozy Hypercar bohaté zkušenosti.
Test, který se koná den po závodě 8h v Bahrajnu, je tradičně zkouškou pro nové talenty v oblasti vytrvalostních závodů. Jezdce, kteří se chtějí dostat do nejsofistikovanější a nejkonkurenceschopnější prototypové kategorie na světě. Letošní seznam je plný slibných jmen, mezi nimiž nechybí vycházející hvězdy monopostů, tovární jezdci a přední jezdci IMSA, kteří poprvé okusí stroje nejvyšší úrovně.
Toyota: Zkušení jezdci a úvahy o budoucnosti
Toyota Gazoo Racing nasadí v Bahrajnu dva zkušené piloty GT, bude tak pokračovat ve své tradici využívání testů nováčků jako tréninku i hodnocení.
Za volanty usednou Ben Barnicoat a Sacha Fenestraz, kteří v rámci širší struktury rozvoje jezdců Toyoty kombinují zkušenosti z GT a monopostů. Tato dvojice odráží pokračující strategii výrobce přivádět do svého testovacího programu externí talenty, zejména jezdce se silnou adaptabilitou na hybridní a vytrvalostní vozy.
Ferrari: Wadoux a Rovera pokračují v nabírání zkušeností
Ferrari AF Corse nasadí oba své prototypy 499P pro test nováčků.
Ve voze #50 absolvuje test ženská závodnice Lilou Wadoux. Bude to její druhý test Hypercar pro Scuderii, čímž upevní své rostoucí zkušenosti s vytrvalostním programem Ferrari. Wadoux debutovala s vozem 499P v loňské sezóně v testu nováčků a od té doby úspěšně závodí v sériích IMSA a ELMS s vozy GT3.
V prototypu 499P #83, který provozuje AF Corse, usedne za volant Alessio Rovera po úspěšné sezóně LMGT3 v roce 2025.
Aston Martin: Drudi debutuje s Valkyrie
Za tým Aston Martin THOR se Mattia Drudi poprvé představí za volantem vozu Valkyrie AMR.
Drudi, osvědčený závodník GT3 a vítěz 24 hodin Spa, učiní v Bahrajnu důležitý krok ve svém přechodu z GT3 na vozy Hypercar. Test poskytne cenné zkušenosti jak jezdci, tak týmu, zatímco Aston Martin pokračuje ve svém návratu do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů.
Cadillac: Aitken a Taylor si rozdělí povinnosti v týmu JOTA
Cadillac Hertz Team JOTA nasadí zkušené piloty z IMSA, přičemž Jack Aitken a Ricky Taylor si rozdělí povinnosti za volantem vozů s #12 a #38. Oba jezdci reprezentují vytrvalostní portfolio Cadillacu a mají za sebou četné starty v kategorii GTP IMSA. Aitken s tímto vozem vyhrál poslední dva závody amerického šampionátu IMSA.
Jejich účast posiluje integrovaný přístup Cadillacu k jeho globálnímu prototypovému programu a umožňuje sdílení dat a jezdců mezi jeho operacemi WEC a IMSA. Earl Bamber a Alex Lynn jsou uvedeni pro instalační kola a podporují tým při testování po závodě a základním nastavení.
Peugeot: První kola pro Cassidyho
Tým Peugeot TotalEnergies se rozhodl pro smíšenou sestavu ve svých dvou vozech 9X8 Hypercars, která kombinuje různé zkušenosti. Nick Cassidyho, který byl již oznámen jako oficiální pilot francouzského výrobce pro příští sezonu, se připojí Mathias Beche a Alexander Quinn.
Porsche a BMW berou z vlastních řad
Porsche 963 týmu Proton Competition bude testovat Dorian Boccolacci, pro kterého to bude první oficiální test vozu Hypercar poté, co zaujal v řadách Porsche GT.
Porsche Penske Motorsport do testů nikoho nenasadí, jelikož opouští šampionát.
BMW M Team WRT mezitím jmenoval Kelvina a Sheldona van der Linde a Charlese Weertse jako jezdce BMW M Hybrid V8, čímž všem třem továrním jezdcům poskytl důležité zkušenosti s prototypy. Test pravděpodobně ovlivní plány BMW v oblasti vytrvalostních závodů pro rok 2026, protože společnost pokračuje v rozšiřování svého seznamu jezdců v sériích WEC a IMSA.
Alpine: Da Costa se připojuje k programu A424
António Félix da Costa vyzkouší Alpine A424, čímž rozšíří své rozsáhlé zkušenosti v oblasti vytrvalostních závodů. Portugalský jezdec přináší bohaté zkušenosti s prototypy a zůstává klíčovým měřítkem pro Alpine, které hodnotí budoucí vývoj výkonu svého prvního Hypercaru. Pro příští sezonu byl oznámen jako oficiální pilot.

