Porsche oslavuje svůj vůbec první titul v závodě GT World Challenge Endurance Cup poté, co se tým Rutronik Racing probojoval skrz soupeře a získal letošní titul v Endurance Cupu.
Finále sezóny GT World Challenge Europe Endurance Cup se konalo na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, přičemž tým Rutronik Racing nasadil do finále největšího a nejdůležitějšího šampionátu GT dva vozy Porsche 911 GT3 R.
Situace před víkendem byla jasná: Sven Müller, Patric Niederhauser a Alessio Picariello ztráceli před tříhodinovým závodem pět bodů za vedoucími jezdci šampionátu. Cílem bylo porazit Mercedes, který do Barcelony cestoval jako lídr šampionátu. Jak už titulek napovídá, to se podařilo. O pouhý jeden bod!
„Naše kvalifikace nebyla nejlepší, takže jsem věděl, že dobrý start je důležitý. Nepřemýšlel jsem o tom, kolik bodů máme brát, věděl jsem, že do toho musím dát všechno. Měl jsem dobrý start a hned jsem dokázal předjet naše soupeře v šampionátu,“ hodnotil závod Alessio Picariello.
„Se svým startem jsem byl velmi spokojený. Celý víkend až do závodu jsme měli s autem nějaké problémy, ale během svého stintu jsem byl velmi spokojený. Už tehdy jsem věděl, že máme dobrou šanci na titul. Celý závod byl jako emocionální horská dráha, ale nakonec to na titul stačilo! Nakonec se ukázalo, že důslednost a týmová práce se vyplácejí – nikdy jsme se nevzdali a vždycky jsme pro titul tvrdě pracovali,“ dodává pilot.

Spokojenost neskrýval ani další pilot týmu, Sven Muller, pro kterého to byl nečekaný úspěch.
„Měli jsme skvělou sezónu, i když jsme ve Vytrvalostním poháru nevyhráli ani jeden závod. Ukázali jsme, že Porsche je na trati velmi dobré a konzistentní auto, a proto si myslím, že si titul zasloužíme. Jak řekl Alessio, závod byl skutečnou horskou dráhou plnou emocí. Když jsem se během svého stintu dotkl Ferrari, bylo to pro mě osobně velmi těžké. Naštěstí Porsche staví velmi stabilní vozy a já nepřišel o nárazník. Nakonec se nám ale podařilo získat dostatek bodů na to, abychom si zajistili šampionát. Jsem za tým moc šťastný a chtěl bych poděkovat celému týmu za tvrdou práci po celou sezónu.“
Patric Niederhauser, který byl třetím členem vítězného týmu, děkoval Safety Caru.
„Během Safety Caru na začátku mého stintu jsem už viděl, kde se nacházíme a které vozy musím předjet, abych závod dokončil na sedmém místě. Po restartu jsem dokázal z chaosu těžit a trochu se zlepšit. Pak jsem byl chvíli za Harrym Kingem na osmém místě a viděl jsem, že musí hodně tlačit. Věděl jsem, že musím zůstat v klidu, protože se mu opotřebují pneumatiky. Po pár kolech jsem se rozhodl ho předjet, a upřímně řečeno, nebylo to snadné. Věděl jsem, že se musím předjet tohle auto, tak jsem tlačil opravdu moc a dal do toho všechno. Poté, co jsem dokončil 24hodinový závod ve Spa na druhém místě, jsem nechtěl také dokončit šampionát na druhém místě. Takže jsem do toho dal všechno, abych ho předjel, což se povedlo.“
