Pro Kevina Estreho a Laurense Vanthoora znamená finále v Bahrajnu konec kampaně Porsche Penske Motorsport ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů, a poslední šanci na světový titul. S oběma šampionáty stále na dosah je posádka vozu #6 odhodlána zakončit program výkonem, nikoli sentimentem, jak sdělili médiím v rámci kulatého stolu před finálem sezony.
Mistrovství světa FIA World Endurance Championship směřuje ke svému finále v roce 2025 na okruhu Bahrain International Circuit. Pro tým Porsche Penske Motorsport (PPM) se jedná o poslední bitvu, a poslední šanci zapsat vítěznou kapitolu do své krátké, ale významné historie v éře Hypercar ve WEC.
Poté, co tým oznámil svůj odchod z WEC na konci této sezóny, přijíždí Porsche 963 s číslem 6, kde se za volantem střídá Kevin Estre a Laurens Vanthoor, do Bahrajnu s šancí bojovat o mistrovský titul v kategorii jezdců i výrobců.
Pro generálního ředitele PPM Jonathana Diuguida je finále v Bahrajnu vyvrcholením projektu, který se vyvinul z nejistoty k konzistentním výkonům na samém čele vytrvalostních závodů. „Byla to docela dlouhá série pódiových umístění,“ řekl. „V roce 2023 jsme v konstruktérech skončili třetí, v roce 2024 druzí a naším cílem pro tento rok bylo posunout se o příčku výš. Oba vozy byly silné a díky této konzistentnosti jsme zůstali v boji. Teď už potřebujeme jen jeden silný den pro Porsche Penske.“

Tato konzistentnost charakterizovala posádku vozu #6 po celou sezónu. Estre a Vanthoor, ke kterým se pro vybrané závody připojil Matt Campbell, stavěli svou kampaň spíše na bezchybném provedení než na surové rychlosti. „Klíčem k úspěchu byla letos konzistentnost,“ řekl Estre. „Od Le Mans jsme měli opravdu silnou sezonu, vždy jsme byli blízko nebo na pódiu, i když kvalifikace někdy nevyšla podle našich představ. Naše největší síla byla stejně jako loni provedení závodu. Doufám, že se nám to podaří ještě jednou v Bahrajnu a získáme oba tituly.“
Pro Vanthoora je úspěch v roce 2025 ještě uspokojivější, když se ohlédne za obtížnými začátky programu. „Když se vrátíte do prvního roku, nebylo to snadné,“ vzpomíná. „Vybudovat kompletní tým a provozovat dva programy najednou, to nikdo jiný nezkusil. Ale otočili jsme to a stali se jedním z nejúspěšnějších týmů LMDh. Zakončit tuto kapitolu dalším světovým titulem by byla třešnička na dortu.“
V Bahrajnu tým také přivítá novou tvář, Laurina Heinricha, který se připojí k sestavě vozu #5 a debutuje tím ve WEC. Diuguid vysvětlil, že tento krok odráží dlouhodobou filozofii Porsche v oblasti rozvoje jezdců. „Laurin se v závodech GT ukázal jako velmi nadějný,“ řekl. „Je produktem systému Porsche Junior, stejně jako Kevin. Absolvoval dva testy, hodně pracoval na simulátoru a máme v něj plnou důvěru. Je to skvělá příležitost dát mu šanci závodit před koncem programu.“
Proč se Porsche rozhodlo nahradit právě Christensena ale nebylo zmíněno. Christensen již druhý závod v řadě nepojede, jelikož pro japonské Fuji také nebyl nasazen. Pro dánského závodníka se nejspíše jedná o konec u německého výrobce.
I po neúspěchu v Le Mans zůstává atmosféra v týmu pozitivní a soustředěná. „Samozřejmě, že vždycky chcete vyhrát Le Mans,“ řekl Diuguid. „Ale dva světové tituly v jedné sezóně by byly obrovským úspěchem. Do Bahrajnu jedeme s cílem přivézt si domů co nejvíce titulů.“
Estre a Vanthoor mají jasno ve své motivaci. „Po Le Mans jsme byli samozřejmě frustrovaní,“ řekl Estre. „Ale v průběhu sezóny se mistrovství stalo skutečným cílem. Dokázali jsme, že když na tom záleží, dokážeme podat výkon. Ostatní vědí, že jsme silní, a měli by se nás trochu bát.“

Vanthoor dodal, že tentokrát je dynamika tlaku úplně jiná. „Loni jsme jeli do Bahrajnu s tím, že můžeme všechno ztratit. Tentokrát jsme lovci. Útočit je vždy snazší než bránit. Musíme jen jet jako vždy a dát do toho všechno.“
Tato soustředěnost však neznamená, že víkend bude méně emotivní. Pro mnoho členů týmu #6 bude Bahrajn znamenat konec čtyřleté cesty, která začala vývojem modelu 963. „Bude to velmi emotivní,“ řekl Estre. „Jako skupina jsme spolupracovali roky, inženýři, mechanici, všichni. Nedávno jsme uspořádali malou akci s celou posádkou, s večeří a speciálními tričky, jen abychom poděkovali. Cítíme motivaci dokončit tuto kapitolu na vrcholu.“
Estre se také na chvíli zamyslel nad jedinečnou spoluprací mezi Porsche a Penske. „Když dáte tyto dvě jména dohromady, očekávání jsou vysoká,“ řekl. „První rok byl těžký, ale vybudovali jsme fantastickou skupinu s různými kulturami, německou precizností a americkým duchem. Fungovalo to.“
Vanthoor souhlasil a řekl, že jezdit společně za Porsche a Penske bylo vždy jeho snem. „Úspěch, kterého jsme dosáhli, to činí ještě významnějším. Tyto roky budou mít navždy místo v mé trofejové místnosti, kombinézy, helmy, trofeje. Je to něco, na co nikdy nezapomenu.“
Pro Diuguida jsou některé momenty výjimečné. „Začátek roku 2024 s vítězstvími v Daytoně a Kataru, pak Kevinovo dramatické získání pole position v Le Mans, to bylo výjimečné. Překročil cílovou čáru právě když vypršel čas, téměř bez paliva. To perfektně vystihovalo tým: odvážný, statečný a na hranici možností.“
Estre si jako nejvýznamnější vzpomínku vybral loňský světový titul. „Zisk tohoto titulu pro mě znamenal hodně, protože byl výsledkem týmové práce,“ řekl. „Nebyli jsme nejrychlejší, ale odvedli jsme perfektní výkon. O tom jsou vytrvalostní závody.“

Vanthoor se na to díval z širšího pohledu: „Není to jeden konkrétní moment, je to celá cesta. Vybudování tohoto týmu od nuly, překonání těžkých časů a společný růst. Na to jsem nejvíc pyšný.“
Porsche Penske Motorsport se připravuje na svůj poslední závod v WEC a pocit hrdosti a odhodlání je nezaměnitelný. Ať už Porsche# 6 získá v Bahrajnu další světový titul, nebo ne, tým po sobě zanechá odkaz odolnosti, spolupráce a čistého závodního ducha. Pro Estreho, Vanthoora a všechny v Porsche Penske Motorsport je cíl jednoduchý: skončit na vrcholu, s posledním perfektním výkonem a rozloučením hodným emblému na kapotě a jména na dveřích.
