Porsche pojede na dubnovém závodě mistrovství světa vytrvalostních závodů v Imole v rámci příprav na 24 hodin Le Mans se třemi jezdci na vůz namísto dvou.
Tým Porsche Penske Motorsport odloží svůj plán nasadit pouze dva jezdce do šestihodinových závodů WEC až po druhém víkendu sezony 2025 20. dubna, protože se v červnu připravuje na francouzské enduro.
Mathieu Jaminet a Matt Campbell, stálice Porsche v IMSA, se připojí k příslušným posádkám vozů PPM číslo 5 a 6 v Itálii pro druhý závod v řadě po 10hodinovém zahájení sezóny v Kataru na konci února.
Šéf Porsche Motorsport Thomas Laudenbach popsal provoz tří jezdců na auto v Imole jako „nejlepší možnou přípravu, kterou můžeme udělat“ pro Le Mans.
Výkonný ředitel PPM Jonathan Diuguid vysvětlil, že závod v Imole představuje další příležitost pro všechny posádky Le Mans, aby jely společně, a pro Jamineta a Campbella, aby prohloubili své vztahy s týmy inženýrů na svých vozech.
Německý výrobce je však nebude moci nasadit na květnové Spa, protože závod koliduje s IMSA v Laguna Seca.
Porsche před loňským listopadovým finále WEC Bahrajn oznámilo, že Michael Christensen a Julien Andlauer pojedou jako duo ve většině závodů WEC s vozem 5 a úřadující mistři světa Kevin Estre a Laurens Vanthoor s vozem 6.
Porsche zároveň prozradilo, že tyto dvě posádky posílí Jaminet a Campbell pro delší závody: Le Mans a příslušné 10 a osmihodinové podniky v Kataru a Bahrajnu, které uzavírají sezónu.
Porsche však vždy trvalo na tom, že použije to, co nazvalo flexibilním přístupem, pokud jde o jeho plán zeštíhlit svůj pravidelný tým WEC na čtyři jezdce napříč dvěma vozy.
Diuguid zdůraznil, že nebylo učiněno žádné rozhodnutí o třech šestihodinových závodech mezi Le Mans a Bahrajnem.
„Nemusíme teď dělat žádná rozhodnutí. Pojedeme dva závody se třemi jezdci [Katar a Imola] a jeden závod bez třetího jezdce ve Spa, takže dostaneme lepší zpětnou vazbu od inženýrů. Budou mít místo u stolu – jsme docela otevření.“
Diuguid připustil, že Porsche by mohlo nasadit třetího jezdce pro jeden ze svých 963 do Spa, aby poskytlo zkušenosti každému, kdo se připojí k jeho dalšímu třetímu vstupu do Le Mans.
„Máme osm běžných jezdců a vy potřebujete devět na tři auta. Máme smluvně mnoho jezdců, takže nemáme problém,“ řekl Laudenbach.
„Jako příklad máme jezdce Formule E a někteří z nich již absolvovali vytrvalostní závody a tolik dalších zkušených jezdců GT, že pokud to bude na pořadu dne, budeme mít konkurenceschopný třetí vůz.“
Tovární jezdec Porsche FE Antonio Felix da Costa je vítězem třídy v Le Mans v LMP2, zatímco úřadující šampion Pascal Wehrlein debutoval v závodě s vozem 963 v Daytoně se zákaznickým vozem JDC-Miller MotorSports.
Nico Muller, který byl zařazen do týmu Andretti FE poté, co se na konci loňského roku připojil k Porsche, závodil v Le Mans třikrát.
Laudenbach odmítl diskutovat o šancích čtyřnásobného mistra světa formule 1 Sebastiana Vettela připojit se k Porsche v Le Mans.
Němec byl v diskuzích o místo v loňském roce poté, co v březnu testoval tovární 963 na španělském okruhu Aragon, ale od té doby se Vettel nijak se značkou nespojuje.