Automobilka Isotta Fraschini se s okamžitou platností stáhla z mistrovství světa vytrvalostních závodů. Co se stalo?
Nesouhlas s týmem Duqueine, který byl zodpovědný za provozování jediného Tipo 6-Competizione, je považován za klíčový důvod náhlého rozhodnutí italské značky odstoupit ze zbytku osmikolové sezóny.
Zatímco se spor přesune k soudu, nejvyšší vedení společnosti Isotta se prozatím rozhodlo ukončit svůj program vytrvalostních závodů a přesměrovat zdroje na rozšíření svých iniciativ pro dráhové a silniční vozy.
„Jsme nesmírně hrdí na naše úspěchy v naší debutové sezóně. Soutěžit ve WEC byla pocta a neuvěřitelná zkušenost, přičemž vrcholem bylo 24 hodin Le Mans,“ řekl Miguel Valldecabres, ředitel motoristického sportu a generální ředitel Isotta Fraschini.
„Toto velmi obtížné rozhodnutí nebylo přijato na lehkou váhu, ale umožňuje nám stavět na našich zkušenostech, podporovat růst naší značky a vývoj našich produktů jak na závodním trhu, tak na trhu hypercarů.
Jako nový výrobce s velkými ambicemi je nepokračování ve WEC v roce 2024 strategickým závazkem k zachování našich zdrojů a zajištění kontinuity našeho projektu.
Navzdory tomuto obtížnému neúspěchu jsme nadšeni z toho, co nás v budoucnu čeká. Naše cesta jako vysoce výkonné značky pokračuje a těšíme se na dosažení nových výšin.“
Duqueine převzal vedení od Vector Sports jako tovární tým Isotty v listopadu 2023, čtyři měsíce předtím, než měl vůz debutovat v závodě v Kataru.
Duqueine otevřel projekt s esem cestovních vozů Jean-Karlem Vernayem jako vedoucím jezdcem a vsadil na dva mladé stříbrně hodnocené závodníky Antonia Serravallu a Carla Wattanu Bennetta, kteří přivedli sponzory, aby pomohli financovat program.
Zajímavé je, že Bennett byl uveden do sestavy pouhé tři týdny před začátkem sezóny a nahradil tak původního hráče týmu Garciu.
Isotta vstoupila do roku s velmi omezeným testováním pod pásem a byl to pouze partner výrobce Michelotto Engineering, který umožnil vývoj svého hybridního LMH uchazeče během sezóny. Tým skončil na úctyhodném 14. místě při svém prvním výjezdu na 24hodinovém závodě Le Mans v červnu poté, co nezaznamenal žádné vážné problémy se spolehlivostí během dvakrát nepřetržitého endura.
Mezitím Duqueine nepřispěl k žádnému testování vozu na trati po začátku roku, což vedlo k rozpadu partnerství s Isottou.
Budoucnost Isotty na trati po roce 2024 nyní zůstává záhadou, protože WEC požaduje, aby výrobci od příští sezóny postavili dvě auta. Pokud nebude dosaženo žádného řešení, je pravděpodobné, že místa Isotty na startovním roštu připadne soukromému týmu provozujícímu zákaznická auta.
„Isotta Fraschini vyjadřuje upřímnou vděčnost sponzorům, jezdcům, partnerům a fanouškům za jejich neochvějnou podporu během této úvodní sezóny. Společnost také děkuje WEC a Automobile Club de l’Ouest (ACO) za jejich podporu a doufá v možný návrat v roce v blízké budoucnosti,“ dodalo prohlášení.
Po předčasném odchodu Isotty zůstane na roštu Hypercar po zbytek roku 18 vozů.