Šéf BMW Motorsport Andreas Roos věří, že sestava nováčků ve Francii Raffaele Marciello, Marco Wittmann a Sheldon van der Linde vyvrátí jejich nedostatek zkušeností ve 24hodinovém závodě Le Mans ve dnech 15. až 16. června a říká, že program WRT bude mít skvělé sestavy.
Marciello a Wittmann oba vyhráli Spa 24H, zatímco van der Linde skončil dvakrát druhý na Nurburgringu 24H a je stejně jako Wittmann šampionem v DTM.
„Naše jezdecká sestava je velmi silná jezdecká sestava a vložili jsme do toho hodně úsilí a také jsme hodně mluvili s WRT, abychom měli pocit, že máme nejlepší sestavu jezdců.,“ řekl Roos Motorsport.com.
„Máme velmi zkušené jezdce, kteří už Le Mans absolvovali is vozy LMP1; máme mladé, rychlé jezdce, kteří již dokázali, že jsou schopni vyhrávat 24hodinové závody, myslím, že máme perfektní kombinaci mladých pušek, ale také našich zkušených jezdců.“
Šéf WRT Vincent Vosse souhlasí s tím, že nováčkům z Le Mans nebude mnoho chybět třem jezdcům BMW Hypercar, kteří již závod absolvovali.
Robin Frijns (2021, LMP2) a Dries Vanthoor (2017, GTE Am) jsou předchozími vítězi třídy, zatímco Rene Rast má za sebou pět předchozích startů z roku 2014 a v roce 2016 skončil druhý v LMP2.
Frijns tvrdí, že mix nováčků a zkušených rukou v Le Mans od BMW „nemělo být“ tématem, a věří, že jeho vítězství ve třídě při debutu v roce 2021 ukazuje, že jezdci, kteří se osvědčili v jiných kategoriích, mohou být na Circuit de la okamžitě efektivní. Sarthe.
Holanďan byl hlavní oporou programu GT3 WRT od roku 2015, ale říká, že mu byla opakovaně odepřena možnost závodit v Le Mans, než WRT vstoupil do LMP2.
„Měl jsem nějaké kontakty s týmy pro Le Mans, ale všichni se mi řekli, ‚jo, ale neznáš Le Mans, takže tě bereme jako nováčka‘,“ řekl Motorsport.com.
„Ale pak jsem tam jel v roce 2021 a vyhrál jsem. Takže podle mě, pokud jste jako řidič rychlý, jste rychlý, nezáleží na tom, kam jedete,“ dodává Frijns.
BMW s číslem 20 navíc bude letos mít v Le Mans speciální livery.