V Oscherslebenu byly emoce: Poté, co Thierry Vermeulen odstoupil po kontaktu s Renem Rastem, ukázal mu prostředníček. Jakmile stewardi incident vyšetřili, však bylo jasno: Vermeulen způsobil kolizi.
Za kontakt s BMW dostal syn manažera superhvězdy Formule 1 Maxe Verstappena varování („důtku“), které nemá žádné další následky. Za prostředníček je tu ale varování. Výsledkem je trestný bod. Pokud máte tři trestné body, budete posunuti o pět výchozích pozic zpět, pokud máte šest trestných bodů, budete posunuti zpět o deset.
Pokud jde o prostředníček, Vermeulen se omluvil. Vzhledem k tomu, že DTM nechce úplně zakazovat emoce, může se vyhnout pokutě nebo veřejně prospěšným pracím na motokárové dráze. Zůstalo tedy přísným varováním, že tento typ emocí není až tak vítaný.

Technický ředitel Emil Frey Jürg Flach také kritizoval Rastův styl jízdy. Během závodu v oficiálním streamu řekl: „Po zastávce v boxech někteří jezdci bojovali o pozice se studenými pneumatikami. Už jsme byli s jedním vozem mimo. A pak ho Rene Rast vyřadil. To je pro nás naprostá katastrofa.
Měli byste nás nechat dělat naši práci, jako to děláme s ostatními. Pro nás je opravdu špatné ztratit obě auta. Nejdůležitější je, že pilot je v pořádku. Alespoň v tomto ohledu máme štěstí.“

Rene Rast řekl Motorsport-Total.com: „Dostal varování a myslím, že to mluví za vše. Ve druhé zatáčce se snažil přimáčknout vedle mě, pak mi nedal žádný prostor na vnější straně. A pak zatočil doleva na konci zatáčky. Dostal varování, protože jsem v tom chaosu také ztratil místo.“