Má Max Verstappen namířeno do DTM?

Má Max Verstappen namířeno do DTM?

 
  

Max Verstappen vyvolal minulý měsíc značnou míru intrik, když začaly kolovat na internetu obrázky Nizozemce, který testoval pro tým DTM Emil Frey v Portugalsku. I když je známo, že Verstappen podporuje Thierryho Vermeulena, skutečnost, že jejich spojení je tak těsné, že stráví dva dny testováním svého vozu, způsobilo překvapení.


Jak vysvětlil šéf týmu Lorenz Frey-Hilti, cílem bylo využít zkušenosti hvězdy F1 za volantem a pomoci při vývoji 21letého Vermeulena.

„Cílem testu s Maxem bylo podpořit Thierryho a také zlepšit náš výkon pomocí jeho zpětné vazby,” řekl Frey-Hilti.

„Jel po oba dny. První den, bylo to asi 100 kol a střídali se. Vyzkoušeli jsme toho hodně. Jsme poctěni, že využívá našich služeb jako závodní tým a že s ním můžeme spolupracovat na testovacích dnech. To je naprosto geniální.”

Na okruhu v Algarve v Portimau byli k testu také otcové Verstappen a Vermeulen. Nebyla to náhoda, protože Jos Verstappen působí jako trenér jezdců Thierryho Vermeulena, zatímco jeho otec Raymond působí jako Maxův manažer.

Frey-Hilti byl naprosto ohromen, když viděl Maxe Verstappena za volantem a chválil ho za to, čeho mohl dosáhnout i ve voze GT3.

„Vždy je zajímavé, když se s tak slavnými lidmi setkáte osobně. Myslíte si, že toho člověka znáte, ale když ho potkáte ve skutečném životě, zažijete úplně jiného člověka. A je hezké vidět, jakou má vášeň pro motorsport a čeho dosahuje.

I u vozu GT3 je jeho zpětná vazba na jiné úrovni ve srovnání se vším, co jsem dosud viděl. Je světová třída.”

Verstappen má omezené zkušenosti se stroji GT3, ale podle Frey-Hiltiho se dokázal přizpůsobit Ferrari 296 v krátkém čase.

„Nasedne do auta a hned v prvním letmém kole předvede výkon. Když se podíváte na jeho palubní počítače a data, způsob, jakým s vozem dokáže zacházet, je nesmírně působivý. Jak rychle se autu přizpůsobí a vždy se z toho snaží vytěžit maximum. Na místě byly i další vozy GT3. A mohu jen říci, že je na jiné úrovni než všichni ostatní.”

Vermeulen je relativním nováčkem v motoristických závodech, v GT4 začal soutěžit teprve v roce 2020. Ve své první sezóně DTM v roce 2023 skončil na 16. místě a zajistil si nejlepší páté místo na Sachsenringu.

Verstappenova rychlost znamenala, že se Vermeulen měl od svého zkušenějšího krajana hodně učit.

„Thierry je velmi ambiciózní a samozřejmě se poměřuje s Maxovými časy,” řekl Frey-Hilti.

„To je těžké, protože jeho měřítkem je nejlepší jezdec na světě. Je mnoho dobrých formulových jezdců, kteří nezáří kvůli nedostatku zkušeností s vozem GT3. Max je jiný. Dokáže neuvěřitelně rychle pohnout čímkoli se čtyřmi koly.“

Dvoudenní test pomohl nejen Vermeulenovi, ale byl také velkou výhodou pro Emila Freye, který opustil Lamborghini, aby mohl v roce 2023 závodit s novým Ferrari 296.

Verstappen pomohl týmu získat klíčové desetiny už při předchozím testu v Mugellu v červenci 2023.

„Zejména z hlediska vývoje vozidel je tam skvělý,” řekl Frey-Hilto o Verstappenovi.

„Fyzika je všude stejná a jde o jiný koncept vozidla, ale jeho příspěvek, když s ním můžete testovat různá nastavení, nesmírně pomáhá výkonu vozidla. Samozřejmě, že dnes máme neuvěřitelné množství dat, která můžeme analyzovat, a nakonec je řidiči musí umět implementovat.

Ale i při posledním testu jsme za pouhé dva dny dokázali získat tolik nových zkušeností a vylepšit vůz. To nejen Thierryho, ale i nás jako tým nesmírně posiluje. Vždy je úžasné, jak přesné jsou jeho výroky. Je do toho extrémně zapálený a také je vidět, že neustále šťourá v nastavení v esportu.

Také mě ohromilo, jak se zajímá o motoristický sport obecně vedle Formule 1. Ví o každé závodní sérii, o každém jezdci, o každém týmu. Když ostatní odjedou na zaslouženou dovolenou, on je stále v plném tréninku a zapojený do závodů. Myslím, že to z něj dělá mistra světa.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »