Sportovní komisaři DTM Trophy spí

Sportovní komisaři DTM Trophy spí

 
  

A to není jen pocit, který se mi vytvořil po tomto víkendu. Jak kdyby se to ale na Norisringu ještě více potvrdilo.


Už během loňského roku jsme viděli několik zvláštních penalizací, ale naopak několik “nepenalizací”. Když se jel poslední víkend na Norisringu, tak jak kdyby neexistovali traťové limity. Po startu jeli jezdci ze všech stran, přičemž první zatáčka dostala pro některé úplně jinou variantu. Nic z toho se neřešilo, přitom piloti získali i čtyři pozice k dobru.

Letos se situace opakovala, především u Tima Heinemanna ve druhém závodě to bylo viditelné. Nejen, že pilot získal několik pozic, ale vyhnul se kolizi.

Ve zmíněné nehodě byl i jezdec týmu Heide Motorsport Thiago Vivacqua, který okomentoval start na svém Instagramu jednoznačně: ,,Mnoho lidí mi říkalo, proč jdu sem, a nikoliv do jiného šampionátu GT4. Nyní už chápu proč. Je to samé bourání a kontakty.”

Nutno říct, že Brazilec má recht. V DTM Trophy letos nikdy z loňské sezony kromě Sophie Hofmann není. Pole se rozmístilo po konkurenčních šampionátech od ADAC nebo SRO.

Aby toho nebylo málo, nejedná se jen o traťové limity, ale i závažnější věci.

Během konce první kvalifikace projela Hofmann skrze červenou na semaforu, jenž se rozsvítila na konci pitlane těsně před jejím průjezdem. Němka dostala penalizaci dvou míst na startu.

To by nebyl problém, ale problém je, že to samé udělal Louis Heknefend ve volném tréninku, kde dostal jen napomenutí. Dejme tomu, jenže stejná situace se stala i při nájezdu na grid, kde je to přísně zakázáno. Komisaři tento incident přehlédli. A do třetíce. Jan Phillip Southern také projel na červenou ke konci druhé kvalifikace, ale bez trestu. Tudíž ze tří pilotů se trestal jen jeden.

Není se čemu divit, že Hofmann se také vyjádřila na Instagramu ve smyslu, co vlastně promotér má proti ženám v šampionátu. Nekonzistentnost je tak zde obrovská, a není se čemu divit, že DTM Trophy nemá v poslední době vůbec dobrou pověst. Pole je slabé, činí jen 16 vozů GT4, přičemž v European jich je pravidelně přes 40! Věc, která určitě souvisí s věcmi, jenž jsem nahoře zmínil…

Držím palce, ať se brzy zjedná náprava.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »