Aleix Espargaró se konečně dočkal

Aleix Espargaró se konečně dočkal

 
  

Aleix Espargaró se konečně dočkal a ve Velké ceně Argentiny, která se jela před dvěma týdny, získal své první vítězství nejen v královské kubatuře MotoGP, ale ve své kariéře Grand Prix celkově.


Aleix Espargaró vyhrál v roce 2004 titul v kategorii 125cc v rámci šampionátu FIM CEV. O rok později už v této třídě závodil v šampionátu Grand Prix, ale na to, jak chutná vítězství, musel čekat další řady let.

Španělský jezdec se v nejnižší kubatuře zdržel jenom krátce. V roce 2006 přestoupil do kategorie 250cc. Ani tam ale nezůstal příliš dlouho. Roku 2009 si poprvé vyzkoušel motocykl MotoGP. Jel však pouze několik závodů. Stálým jezdcem MotoGP se stal v roce 2010.

V roce 2010 hájil barvy Ducati týmu Pramac. Jeho nejlepším výsledkem bylo 8. místo z Velkých cen Itálie a Austrálie. Na další rok ale nezískal žádné místo v královské kubatuře a vrátil se zpět do střední třídy. Z té se mezitím stala kategorie Moto2. Espargaró závodil na motocyklu Kalex týmu Pons a v Katalánsku se mu povedlo vybojovat 3. místo. Získal tak své první podium v závodech Grand Prix.

Roku 2012 se opět dostal do MotoGP a v této kategorii závodí dodnes. Nejprve závodil v rámci kategorie motocyklů CRT pro ART, později pro Forward. V roce 2014 dokonce dostal motocykl kategorie CRT na podium, když ve Velké ceně Aragónu dojel na 2. místě.

Jelikož předváděl poměrně slušné výkony, tak o něj projevila zájem továrna Suzuki, kam v roce 2015 přestoupil a kde nakonec strávil dvě sezony. Na podium se sice se Suzuki nedostal, ale většinu času bojoval o umístění v první desítce.

V roce 2017 přestoupil na motocykl Aprilia. Tento motocykl byl používán týmem Gresini a byl to soukromý tým. Espargaró během následujících pěti let hrál významnou roli ve vývoji motocyklu a v jeho zlepšování. Také jeho výsledky v závodech nabíraly zlepšující se tendenci.

To, že jde vývoj Aprilie dobrým směrem, potvrdil Espargarův výsledek z Velké ceny Velké Británie 2021, kde Španěl dojel na 3. místě. Byl to tenkrát pro italskou továrnu velký den.

Od letošní sezony je Aprilia továrním týmem. Od začátku roku je vidět, že nastal velký pokrok. To ukázal už ve Velké ceně Kataru, kde získal sympatické 4. místo. Následovalo další dobré umístění, a sice 9. příčka při premiéře MotoGP na trati Mandalika v Indonésii.

Šampionát MotoGP se následně přesunul do Argentiny na okruh Termas de Río Hondo. Víkend byl trochu bláznivý, neboť kvůli problémům s převozem techniky byl zrušen páteční program, jehož část se následně nahrazovala v sobotu. Od úvodních tréninků se Espargaró s Aprilií jevil velmi dobře a byl pasován na možného favorita.

Svou roli a formu potvrdil v kvalifikaci, kterou vyhrál. Získal svou třetí pole position v Grand Prix. Předtím startoval z prvního místa na roštu ve Velkých cenách Nizozemska 2014 a Katalánska 2015.

Během závodu předvedl Aleix Espargaró skvělý výkon a souboj s Jorge Martínem nakonec vyhrál a dojel si pro svoje první vítězství nejen v kubatuře MotoGP, ale v Grand Prix celkově. Navíc dostal motocykl Aprilia poprvé na nejvyšší stupínek, čímž se zapsal do historických tabulek.

Aby těch oslav a výročí nebylo málo, tak zároveň Espargaró získal tento úspěch ve svém 200. startu v MotoGP.

Tím, že Espargaró získal první vítězství ve svém 200. závodě, se také zapsal do historických tabulek, a to rovnou na první místo, neboť žádný jiný závodník zatím nečekal tak dlouho jako on. Za ním jsou v této statistice Danilo Petrucci, který na svou první výhru v MotoGP čekal 124 závodů, a Cal Crutchlow, který získal svou první výhru ve svém 98. závodě.

Tohle Espargarovo vítězství navíc znamená, že v aktuálním 24členném závodním poli MotoGP má každý jezdec minimálně jednu výhru v Grand Prix. Letošní obsazení startovního roštu je tedy velmi silné a výjimečné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »