Velká jména z formule 1 vždy lákalo DTM

Velká jména z formule 1 vždy lákalo DTM

 
  

V minulosti jsme viděli už mnoho jezdců, kteří se z DTM dostali až do formule 1. Fungovalo to ale i opačným směrem, přestože v mnohem větším množství.


Jean-Louis Schlesser

Francouz narozený ve francouzském městě Nancy odjel v královně motorsportu dva závody za tým RAM, resp. Williams. Stejně krátké trvání mělo i jeho účinkování v DTM, ve kterém nastoupil za AMG Motorenbau GmbH pouze ve velkém finále na Hockenheimringu v roce 1988, kde si připsal celkem 27 bodů.

Olivier Grouillard

Ve formuli 1 absolvoval Oliver Grouillard 41 velkých cen, přičemž bodoval pouze jednou. Do paměti se nezapsal ani účastí v roce 1992 v závodě na Nürburgringu, kde v barvách BMW dojel na 11., resp. 13. pozici.

© motorsport-total.com

Jean Alesi 

Alesi si za svých 11 sezon ve formuli 1 vybudoval renomé, přestože vyhrál pouze jednou, a to ve Velké ceně Kanady 1995. Vyznačoval se především svým tvrdým jízdním stylem.

Respektovaným jezdcem byl rovněž v DTM. V roce 2002 podepsal s Mercedesem, se kterým vyhrál za pět sezon pět podniků a pokaždé skončil v Šampionátu jezdců v top 10, přičemž nejlepším výsledkem bylo páté místo (2002, 2003).

Jacques Laffite

Laffite měl po 15 letech ve formuli 1 touhu vyzkoušet “cesťáky”, takže po roční štaci ve WTC zamířil v roce 1990 do DTM, kde působil další tři roky. Začínal za volantem BMW M3 Sport Evo týmu Bigazzi M Team, se kterým si připsal na Nürburgringu jedno vítězství, jedno druhé a jedno třetí místo. Jednalo se zároveň o jeho nejúspěšnější ročník, neboť skončil na sedmém místě, zatímco v letech 1991 a 1992 v Mercedesu 190E 2,5-16 Evo mu patřila 11., resp. 13. pozice.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1990Bigazzi M Team BMW M3 Sport Evo 11.1077.
1991Snobeck S.A. Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 -3.8111.
1992MS Racing Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 -4.4313.

Jochen Mass

Německý závodník absolvoval celkem 105 velkých cen formule 1, přičemž si svůj debut odbyl při GP Velké Británie 1973 a poslední závod odjel ve Francii 1982. Dokázal triumfovat pouze jednou, a to v Grand Prix Španělska 1975.

V témže roce kombinoval monoposty s cestovními vozy, když nastoupil s Mercedesem do čtyř podniků, avšak pouze jednou, a to v Diepholzu, dojel do cíle.

© motorsport-total.com

JJ Lehto

Finy to jednoduše do DTM táhne. Třetím pilotem ze Skandinávie, který se po svém nepříliš úspěšném tažení ve formuli 1 podíval do DTM, je Jyrki Juhani Järvilehto, známý spíše jako JJ Lehto.

Ačkoliv Fin skončil nejlépe v Šampionátu jezdců na pátém místě, tak patřil k nejkonzistentnějším pilotům Opelu v poli. V roce 1995 začínal u týmu Opel Team Joest, aby o rok později podepsal smlouvu s týmem Rosberg. Jeho maximem bylo druhé místo na Silverstone.

Obrázek
Magny Cours 1995 / © twitter ITC-Histori 95-96

V roce 2002 byl pak povolán týmem OPC Euroteam na dva závody na rakouském A1 Ringu, oba dokončil na osmnáctém místě.

SezonaTým AutoPočet vítězství Nejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1995Opel Team Joest Opel Calibra V6 4x4 -3.32 / 2613. / 11.
1996Opel Team Rosberg Opel Calibra V6 4x4 -2.1485.
2002OPC Euroteam Opel Astra V8 Coupé 2001 -18.021.

Aguri Suzuki 

Hrdina země vycházejícího slunce Aguri Suzuki, který ve formuli 1 jezdil pro Larrousse, Zakspeed, Footwork, Jordan a Ligier, se vyšvihl před domácím publikem v roce 1990 třetím místem.

Nenechal ze zahanbit ani během svého hostování v DTM, tehdy ITC, v roce 1996, kdy usedl za volant Mercedesu. Němci jej povolali do služby pro závod na Suzuce, ve které dokončil na solidním 11. místě.

Obrázek
Suzuki v Mercedesu během závodu na Suzuce 1996 / © twitter ITC-History 95-96

Pedro Lamy 

Portugalec neoslnil svými výkony ani ve formuli 1 ani v DTM. Na jeho obranu však nutno dodat, že neměl k dispozici zcela konkurenceschopné stroje. Zatímco v královně motorsportu odjel za Minardi pouze jednu kompletní sezonu a dokázal jednou bodovat, tak v DTM získal v debutové sezoně 2000 pro tým Rosberg 39 bodů, což mu zajistilo konečné 13. místo. V té následující odstartoval pouze do čtyřech závodů na Hockenheimringu a Nürburgringu.

© LAT Images

Karl Wendlinger

Rakušan začal v roce 1989 svoji kariéru v týmu Star-Marko RSM. Svůj mercedes dovezl do cíle nejlépe na 14. místě.

Po sezoně 1990 se přesunul do formule 1, ve které absolvoval celkem 42 startů, aby se v roce 2002 vrátil do DTM za volant Audi TT týmu Abt. Ale ani tentokrát nebylo pódium na dosah.

SezonaTým AutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1989Star-Marko RSM Mercedes 190E 2,3-16 -14.2030.
1990AMG Motorenbum GmbH Mercedes 190E 2,3-16 Evo / Mercedes 190E 2,3-16 Evo II -12.0-
2002Abt Sportsline Abt-Audi TT-R -5.314.
2003Abt Sportsline Abt-Audi TT-R -8.1.16.

Heinz-Harald Frentzen

Vice mistr formule 1 z roku 1997 s týmem Williams Heinz-Harald Frenzen zamířil po angažmá u Sauberu v roce 2004 do DTM k Opelu. Až ve druhé sezoně v týmu OPC Team Holzer zaznamenal dvě pódia – třetí dojel v Brně a Zandvoortu, a to i přesto, že Opel Vectra nepatřil ke konkurenceschopným vozům. Ani s Audi v roce 2006 nedokázal triumfovat, opět byla jeho maximem třetí příčka – v Hockenheimu a Barceloně.

Nürburgring 2006 / © hoch-zwei.net.
SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
2004OPC Team Holzer Opel Vectra GTS V8 2004 -6.314.
2005OPC Team Holzer Opel Vectra GTS V8 2005-3.178.
2006Abt Sportsline Audi A4 DTM 2006 -3.247.

Christian Fittipaldi

Zatímco ve formuli 1 Christian Fittipaldi nedokázal navázat na úspěchy svého legendárního strýce Emersona, když za tři roky v Minardi a Footwork nasbíral pouze 12 bodů, tak v DTM se ukázal v mnohem lepším světle.

Mercedes jej povolal v roce 1996 coby hostujícího jezdce pro domácí závod v Sao Paolu. Cílem projel desátý a byl dokonce lepší než jeho zkušený týmový kolega Jörg van Ommen, který skončil 15.

Obrázek
Fittipaldi během závodu v Sao Paolu / © twitter IT-History 95-96

Nicolas Kiesa

Dánský závodník se v motorsportu příliš dlouho neohřál. Po neúspěšném tažení ve formuli 1, kde nastoupil v sezoně 2003 s týmem Minardi do pěti závodů, usedl v ročníku 2006 za volant Audi A4 DTM týmu Futurecom TME na Nürburgringu, v Zandvoortu a Barceloně. Také zde byl neúspěšný.

Kiesa v Barceloně 2006 / © hoch-zwei.net

David Coulthard

David Coulthard, který patřil v 90. letech k uznávaným jezdcům formule 1, vyhrál 13 závodů a v roce 2001 byl vice mistrem, když jej porazil Michael Schumacher. Ovšem na tyto úspěchy se mu v DTM navázat nepodařilo.

Coulthard na Nürburgringu 2011 / © hoch-zwei.net

V cesťácích bylo jeho nejlepším výsledkem v sezoně 2012 páté místo na Norisringu a celkově skončil 15. Po tomto ročníku pověsil definitivně helmu na hřebík.

Paul di Resta

Paul di Resta dal o sobě vědět především ziskem titulu v roce 2010. Ovšem posléze využil svou šanci a přijal novou výzvu ve formuli 1 s týmem Force India. Za 59 závodů dosáhl nejlépe na čtvrté místo.

Jelikož s postupem do top týmu to nevypadalo nadějně, tak se rozhodl v roce 2014 pro comeback do DTM. Ale nepodával nikterak výrazné výkony. Do boje o titul se však ještě jednou přimíchal, a to v roce 2018. Byl ale nakonec poražen jak Gary Paffettem, tak i Reném Rastem.

Di Resta na Lausitzringu 2017 / © Barbora Goldmannová, trueracing-cz

Ale také ve formuli 1 se znovu objevil, když v roce 2017 v Maďarsku zastupoval v kvalifikaci nemocného Felipeho Massu.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
2007Persson Motorsport Mercedes-AMG C 2005 -3.225.
2008HWA Mercedes-AMG C 200821.712.
2009HWAMercedes-AMG C 200911.453.
2010HWAMercedes-AMG C 200931.711.
2014HWADTM AMG Mercedes C Coupé -4.3615.
2015HWA AG DTM AMG Mercedes C Coupé -2.908.
2016Mercedes-Benz DTM Team HWA II Mercedes-AMG C63 DTM 11.1165.
2017Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG C63 DTM 11.9911.
2018Mercedes-AMG Motorsport REMUS Mercedes-AMG C63 DTM 31.2333.
2019R-Motorsport I Aston Martin Vantage DTM-7.2116.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »