Na Autodromu Most se o víkendu proženou vozy formule 1 nebo IndyCar

Na Autodromu Most se o víkendu proženou vozy formule 1 nebo IndyCar

 
  

Jezdci s novodobými monoposty testovali techniku na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu. Vyzkoušeli si jeho parametry před českou premiérou závodů série MAXX Formula, jež budou součástí evropského šampionátu okruhových tahačů. Pod názvem Czech Truck Prix se v Mostě pojede o posledním srpnovém víkendu už po osmadvacáté, tentokrát ale jako úvodní podnik letošní zkrácené sezony.


„Právě MAXX Formula je jednou z novinek, jde o velmi atraktivní sérii. Zahrnuje totiž novodobé monoposty velkých cen F1, GP2, F3000 a IndyCar, vyráběné od 90. let do roku 2010. Třešničkou na dortu je český zástupce ve startovním poli. S formulí Dallara GP2 si totiž v kategorii Advance velmi zdatně vede Veronika Jaksch. Diváci se mohou těšit na krásné a super-silné stroje, vedle Dallary například Arrows F1, Super Aguri SA-06, F1 Sauber C29 nebo SuperLeague Formula,“ vyjmenoval obchodní manažer pro sport společnosti AUTODROM MOST Jakub Krafek.

Pokud vyjde počasí, dá se podle něj očekávat i nový traťový rekord mosteckého okruhu. V kategorii automobilů jej stále drží Němec Stefan Mücke z května 2009, když zajel s vozem Mercedes C-Klasse DTM nejrychlejší kolo v čase 1:25,610 minuty. „Před dvěma lety testoval v Mostě svůj monopost Jaguar R5, s nímž jezdil mistrovství světa F1 Australan Mark Weber, nizozemský jezdec Klaas Zwart. Zajel fantastický čas, o bezmála deset vteřin lepší, než právě Mücke. Jenže platné jsou jen časy dosažené v regulérním závodě. I když Zwart bohužel do Mostu nedorazí, tabulky se nejspíš přepisovat stejně budou,“ upřesnil manažer.

Další novinkou mezi vloženými sériemi je Tourenwagen Legenden. Zahrnuje vozy, jež se v 80. a 90. letech účastnily seriálů DTM, ITC a Superturismo. V Mostě nebude chybět s vozem DTM ani legendární německý pilot Klaus Ludwig, který zná mostecký okruh z dob proslulé Intersérie. „Byl aktérem jedné z velmi dramatických scén v dějinách okruhu, a to v roce 1986. Jeho Porsche 956 v posledním kole vzplálo. Ambiciózní Ludwig, který byl v té chvíli na prvním místě, se nechtěl za žádnou cenu vzdát a setrvačností se snažil přejet cílovou čáru. To se však nepodařilo. Vůz totiž hořel stále silněji, na poslední chvíli jezdec z kokpitu vyskočil,“ připomněl Krafek mosteckou anabázi trojnásobného vítěze proslulé čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Českou republiku reprezentuje i další skvělý jezdec Tomáš Pekař. Ve vložené sérii Renault Clio Cup Central Europe dokonce obhajuje loňský titul šampiona. Za zhlédnutí pak stojí také seriál Seyffarth Audi Sport R8 LMS Cup. Nabídne souboje identických speciálů renomované německé automobilky, které jsou pravidelnými účastníky věhlasných okruhových závodů.

Seriál mistrovství Evropy v závodech tahačů by měl být letos jen šestidílný. Oproti původním plánům se kvůli epidemii koronaviru neuskutečnily závody na Nürburgringu v Německu a na Slovakia Ringu. Czech Truck ve dnech 29. a 30. srpna tak bude první akcí sezony. Pokud nenastanou žádné nepředvídatelné okolnosti, následuje belgický Zolder (12. a 13. září), španělská Jarama (26. a 27. září), Hungaroring v Maďarsku (17. a 18. října), proslulý okruh Le Mans ve Francii (7. a 8. listopadu) a italské Misano (14. a 15. listopadu).

Autodrom uspořádá v letošní zkrácené sezoně dva ze svých stěžejních závodních víkendů. Vedle Czech Truck Prix to bude ve dnech 14. až 15. listopadu evropská série OMV MaxxMotion NASCAR Show, která se původně měla jet v červnu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »