Salzburgring byl tak blízko k pořádání víkendu DTM, ale pak převzetí tradiční série ADAC zmařilo plány generálního ředitele Ernsta Penningera.
„V červenci nebo srpnu jsme podepsali pevnou smlouvu. A bylo jasné, že DTM bude jezdit v Salcburku v květnu 2023,“ říká v rozhovoru pro ‚Motorsport-Total.com‘.
Prodej práv k DTM Gerhardem Bergerem a rozpuštění zastřešující organizace ITR DTM způsobily, že comeback na začátku prosince nedopadl.
„V důsledku toho se smlouva s ITR stala zastaralou, protože ve smlouvě nebyla žádná doložka o právním nástupci. A ADAC je zcela novým právním partnerem,“ vysvětluje Penninger
Jak se vyrovnáváte se špatnou zprávou, že přeci jen nejste v kalendáři DTM pro sezónu 2023?
„Nikdy jsme se nedostali tak daleko – po pěti letech bojů,“ říká výkonný ředitel Salzburgringu, který již ve třídě 1 jednal s bývalým šéfem DTM Bergerem.
Bylo by to pro nás vrchol desetiletí. Je to trochu škoda, protože už bylo v médiích, že se DTM pravděpodobně vrátí do Salcburku – a dostali jsme spoustu pozitivních ohlasů od průmyslu, od sponzorů a především od fanoušků. A také by se nám to líbilo, protože DTM v Salcburku by pro nás byla vrcholem desetiletí.“
Až do konce éry třídy 1 v roce 2020 myšlenka DTM v Salcburku selhala, protože okruh ze staré školy byl vybaven okruhem FIA stupněm 3, zatímco stupeň 2 by byl nezbytný pro prototypy. Dokonce i konverze byla problémem, ale nikdy nebyla provedena. V roce 2021 se díky přeměně GT3 na DTM vrátila do hry trať v Rakousku, na které DTM hostovala již v letech 1987 a 1988, protože od té doby byla nutná pouze třetí třída.
Kdy se ale objevily první pochybnosti, zda se závod v roce 2023 navzdory dohodě s Gerhardem Bergerem skutečně uskuteční?
„O tom, že by se Gerhard chtěl v určitou chvíli dostat ven, se chvíli diskutovalo,“ říká.
„Na jednu stranu to bylo překvapivé, na druhou ne, protože už nám bylo jasné, že se něco může změnit, když budete tak dlouho čekat na potvrzení termínu,“ upozorňuje, že až do konce to nebylo jasné. zda by se DTM mohla konat 14. března nebo 28. května v Nesselgrabenu.
S odstupem času je uvolněný z toho, že na Salzburgringu proběhly drobné úpravy, a to i s výhledem na víkend DTM.
„Nestavěli jsme speciálně pro DTM, i když to znamenalo trochu větší časový tlak. Ale každopádně to bylo vždy součástí plánu další úpravy a modernizace areálu. Neškodí nám to.“
Přestavba vjezdu do boxů a úpravy obrubníků jsou již hotové.
„Nemohli jsme zvládnout několik dílčích úprav, jako je kamerový systém – uděláme to v roce 2023,“ oznámil Penninger.
„A kdo ví, co z toho v příštích několika letech vzejde? Určitě nestojíme na místě a rádi bychom zde viděli jeden nebo druhý vrchol moderního motorsportu, pokud to bude možné. A to bude v budoucnu určitě zahrnovat DTM.“
Co říká na prohlášení ředitele motorsportu ADAC Thomase Vosse, že Salzburgring vypadne na víkend DTM jen proto, že je plánováno „30 000, 40 000 diváků plus“?
„Přišlo mi to velmi vtipné a myslím, že Thomas Voss se té otázce chtěl vyhnout,“ ušklíbl se Penninger
„V 90. letech jsme na naše závody přivedli až 100 000 lidí. A na našem hudebním festivalu Electric Love můžeme mít v tuto chvíli klidně kolem 45 000 návštěvníků denně.“
Jaká je situace z hlediska divácké kapacity na motoristickém podniku?
„S DTM jsme se zaměřili na 20 000 až 25 000 diváků denně. A tehdy poprvé začínáte. Něco takového se ale určitě dá rozšířit na 40 000 diváků denně.“