Bývalá britská stáj formule 1 Stewart Grand Prix byla v paddocku pouhé tři sezony, přesto se na ní dodnes nezapomíná. Pod vedením trojnásobného mistra světa Jackieho Stewarta a jeho syna jsme mohli sledovat originální tým.
Stewart se spojil s Fordem, který začal dodávat motory ve velkém. Po třech letech úspěšného tažení se ale automobilka rozhodla celou stáj odkoupit a vytvořit z ní Jaguar Racing.
Kapitola Jaguaru ale už tak slavná nebyla, narozdíl od svého skotského předchůdce nezískala za pět sezon ani jedno vítězství. Nepomohlo ani vedení Nikiho Laudy a velký finanční příspěvek britské automobilky.
Ještě než se začala kapitola Jaguaru s monopostem R1 psát, dostal tým k dispozici monoposty Stewart SF3 ze sezony 1999. V celku pochopitelně se formule použily jako východisko pro nové monoposty na ročník 2000, ale co je zajímavé, že sloužily jako takzvané showcary pro testování správného odstínu Jaguaru, ale jeden i k testování pneumatik Michelin.
Výrobce „černého zlata“ se do formule 1 chtěl od sezony 2001 vrátit, proto usadil do monopostu v barvách Michelinu mladého Toma Kristensena.
V lednu roku 2000 pak nově příchozí Eddie Irvine od Ferrari usedl poprvé do chystaného monopostu Jaguar, který se ale příliš nelišil od svého bílého „předchůdce“. Čistě zelená barva bez sponzorů a s číslem 7 jasně naznačila, jakým směrem se bude pak stáj vydávat. Typická závodní zelená pro Velkou Británii. Podle informací samotný test příliš úspěšný nebyl.
Přestože tým už alespoň naznačil design, finální podoba a odstín se ještě zkoušel na Stewartu. Něco podobného udělal o pár let později i Red Bull, který odkoupil právě zmíněný Jaguar.