Potvrzeno: Audi Sport končí programy v GT a TCR kvůli formuli 1

Potvrzeno: Audi Sport končí programy v GT a TCR kvůli formuli 1

 
  

Customer Racing Audi Sport ukončí na konci roku své továrně podporované aktivity GT3 a zlikvidují své tovární jezdce v rámci velké restrukturalizace německého výrobce.


V memorandu zaslaném zákaznickým týmům v úterý bylo potvrzeno, že zákaznické závody Audi Sport ukončí své „strategické operace“ a zároveň ukončí nové prodeje svých modelů GT2, GT3, GT4 a TCR „po Q1 2024“.

Homologace těchto vozů, které je stále možné objednat, budou prodlouženy minimálně o jeden cyklus, přičemž služba zákaznické podpory na místě bude pokračovat i v dohledné době.

Vedoucí zákaznických závodů Audi Sport Chris Reinke v rozhovoru pro Sportscar365 vysvětlil, že rozhodnutí představenstva padlo v pondělí, přičemž výkonný ředitel Audi Sport Rolf Michl se rozhodl dnes informovat své partnery a zákazníky o vývoji.

„V krátké době jsme dnes, celý den, měli možnost nejprve mluvit se zaměstnanci, jezdci, šéfy týmů v našich satelitních kancelářích v zámoří a tak dále, abychom se podělili o naše plány,“ řekl Reinke.

„Kromě toho jsme našim klientům rozeslali zprávu, abychom jim vysvětlili, co se děje, protože na konci je to transformace našeho hlavního oboru podnikání.

Ale protože je to z mého pohledu nejdůležitější, je to potvrzení budoucnosti Customer Racing Audi Sport.

Všem vozům, které jsou v rukou zákazníků, poskytneme technickou podporu, přehomologujeme. Máme technický tým, který opraví chyby, pokud se objeví chyby a tak dále.

Budeme i nadále poskytovat 100procentní podporu všem vozům v rukou zákazníků, a to i do budoucna. Není to konec zákaznických závodů Audi Sport.”

Reinke uvedl, že jeho strategické programy ve Fanatec GT World Challenge a DTM budou pokračovat do konce tohoto roku, než se v roce 2024 zaměří výhradně na zákaznické programy.

Mezi továrními jezdci, kterých se to týká ve skupině 14 jezdců Audi Sport, jsou Christopher Mies, Frederic Vervisch, Christopher Haase, Markus Winkelhock, Mattia Drudi, Ricardo Feller a Patric Niederhauser.

Řada dalších, včetně Reného Rasta, Kelvina van der Lindeho, Driese Vanthoora a Robina Frijnse, odešla od německého výrobce před tímto rokem.

„Dnes jsme je informovali, že je nebudeme mít možnost provozovat v profesionálním prostředí, které je dnes základem sestavy,” řekl Reinke.

„Nyní se dostaneme do dialogu jeden po druhém a uvidíme, jak můžeme podpořit a odejít tím nejlepším způsobem, a uvidíme, jak můžeme s respektem najít řešení pro každý z nich.”

Reinke řekl, že důvod restrukturalizace byl dvojí, přímo ovlivněný koncem výroby silničního vozu R8 a nově oznámeným projektem Audi do formule 1, který začíná v roce 2026.

Vzhledem k tomu, že strategické operace Audi Sport se většinou soustředily na evropský trh, po dřívějším vystoupení z Intercontinental GT Challenge poháněné Pirelli, Reinke řekl, že změny nebudou mít významný dopad na zákazníky v jiných regionech.

Uvedl, že například Audi R8 LMS GT3 Evo II by teoreticky mohlo být způsobilé závodit až do roku 2032, podle pravidla FIA, které umožňuje homologaci vozů až osm let po ukončení jeho výroby silničních vozů.

„Naši lidé budou pokračovat na straně správy zákazníků, inženýři budou na závodních tratí, nákladní vozy s náhradními díly také, logistika kompletních dílů bude probíhat, jako dříve beze změny, z Neuburgu.”

Reinke řekl, že celkem 600 vozů bylo prodáno přibližně 200 operátorům po celém světě, což podle něj nebude z velké části ovlivněno.

„Když se podívám do Austrálie, do Číny, do USA, mají nyní zaručenou podporu, kterou jsme nikdy nezpochybňovali, ale pokud chtějí potvrzení, teď ho mají,” řekl.

„Většina z nich provozuje nezávislé úsilí a bude mít od nás všechny možnosti, jak udržet nezávislé programy i do budoucna.”

Reinke dodal, že Audi nevyloučilo budoucí projekty ve světě závodů sportovních vozů, i když zatím o žádném nebylo rozhodnuto.

„Z mého pohledu je v současné době ve vzduchu k rozhodnutí několik velmi zajímavých projektů. Pevně doufám, že se o nich velmi brzy rozhodneme. Ale dokud nejsou rozhodnuti, nemají být sdělovány.

Opravdu doufám, že udržíme tým pohromadě na zákaznických závodech Audi Sport, že dokážeme využít potenciál, schopnosti a talent v našem provozu pro budoucí projekty.”

Kromě odchodu ze světa GT a TCR zvažuje Audi ukončení i projektu Dakar, jenž spustilo před pár lety. Soustředění a investice budou tedy na poli formuli 1, kvůli kterému německá automobilka ukončila i pokročilý projekt Hypercaru LMDH pro World Endurance Championship.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »