Müller po 9 letech odchází z Audi

Müller po 9 letech odchází z Audi

 
  

Včera Audi s Nicem Müllerem oznámili, že na konci této sezony se jejich cesty rozejdou.


Švýcar není prvním jezdcem, se kterým automobilka z Kemptenu rozvázala po dlouholeté spolupráci smlouvu. Není to tak dávno, co oznámil René Rast svůj konec u čtyř kruhů po dlouhých 12 letech.

Pro Müllera tak bude finále DTM na Hockenheimringu posledním závodem s Audi.

„Po téměř 9 letech závodění pro čtyři kruhy, jsme se s Audi Sport dohodli předčasně ukončit náš kontrakt ke konci roku 2022. Je tu spoustu lidí, kterým bych chtěl poděkovat – počínaje Dr. Wolfgangem Ullrichem a Dieterem Gassem, přes všechny mechaniky, inženýry, markeťáky a všechny, se kterými jsem pracoval až po Rolfa Mischla a jeho tým, kteří mě nechají jít za novými výzvami ,” napsal na svém instagramu.

„Vyvinul jsem se v závodníka a muže, kterým jsem dnes s Audi – kapitola, za kterou budu navždy vděčný a budu se za ni hrdě ohlížet. Pojďme dokončit poslední společnou sezonu na vrcholu a pak bude čas na další kapitolu – velmi se na to těším!”

Důvod? Ukončení programu ve vytrvalostních závodech a GT3

Na konci srpna Audi oznámilo, že vstoupí do formule 1. Přestože Němci tvrdili, že mají dostatek financí i na královnu motorsportu. Nicméně nyní se ukazuje, že to až taková pravda není. Proč by jinak odcházeli z ostatních šampionátů?

“Stejně jako René Rast byl Nico Müller původně byl plánován jako jezdec pro náš projekt LMDh,” uvedl šéf Audi pro motorsport Rolf Mischl, jehož slova cituje portál Motorsport.com. Zároveň odhaluje Müllerovi plány. Švýcar bude závodit ve formuli E pro tým Abt, ovšem jeho vozy nebudou pohánět motory od Audi, nýbrž pohonné jednotky Mahindry. „Kromě Formule E vidí svoji budoucnost v Le Mans a závodech prototypů. To mu momentálně nemůžeme nabídnout. Proto jsme se s těžkým srdcem společně rozhodli nechat ho odejít a dát mu šanci splnit si sen.”

Müller děkuje Audi

Také pro Müllera to bylo těžké rozhodnutí, neboť s automobilkou vyrůstal. “Bylo to těžké rozhodnutí. Audi mi dalo šanci vstoupit do profesionálního motorsportu. Firmě moc děkuji a jsem obrovským fanouškem značky i jejích aut. Také spolupráce s Audi ve Švýcarsku byla vždycky skvělá a pro mě zcela výjimečná. Mám v motorsportu ještě cíle, které se bohužel nedají s Audi uskutečnit.”

Obrázek

30letý rodák z Thunu potvrdil domněnky mnohých, a sice, že Audi ukončuje spolupráce s dlouholetými továrními jezdci na úkor programu ve formuli 1, kam v roce 2026 vstoupí.

„Skrze vstup do formule 1 má Audi nyní jiné priority. Proto jsem vděčný Roflu Michlovi, že mi dal možnost dále se rozvíjet.”

Müllerova cesta v DTM

Poprvé se v německém šampionátu cestovních vozů objevil v roce 2014, tehdy podepsal s týmem Rosberg, avšak první triumf slavil až o dva roky později na Norisringu v barvách stáje Abt. S Abtem si na své konto připsal celkem 10 výher, přičemž v sezonách 2019 a 2020 mu protekl titul mezi prsty. Zatímco v roce 2019 mu scházelo na šampiona Rasta 72 bodů, tak o rok později to už bylo mezi nimi těsnější – rozdíl mezi nimi bylo pouhých 23 bodů.

Pro sezonu 2021 se vrátil k Rosbergovi, kde došlo k rapidnímu prodadu, když skončil v konečném pořadí až na desátém místě a jeho maximem bylo pouze jedno druhé místo. Letos se opět relativně trápí, přesto dokázal vyhrát v Portimau a dojet druhý na Imole.

Obrázek

„Na můj první závod DTM s Audi nikdy nezapomenu. Jako dítě jsem seděl na Hockenheimu na finále DTM na tribuně a obdivoval jsem jezdce Audi jako Mattias Ekström. O pár let později jsme spolu stáli na startovním roštu, byl to moment, kdy jsem měl husí kůži,” vzpomíná na své začátky.

Nicméně angažmá neměl jen v DTM, ale také se čas od času objevil na startu rallycrossu (WRX), kde reprezentoval barvy týmu Mattiase Ekströma, rovněž startuje v GT World Challenge Endurance s WRT po boku legendy MotoGP Valentina Rossiho a Frederica Vervische.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »