Marciello, Gounon a Juncadella vítězí ve 24 hodinovém závodě ve Spa

  •   
  •   
  •   

Marciello, Juncadella a Gounon ve 24 hodinovém závodě ve Spa, který spadá pod GT World Challenge, zajistili první vítězství Mercedes-AMG po devíti letech. Na druhém místě byl také vůz Mercedes s Götzem, Stolzem a Schothorstem. 


Raffaele Marciello, Jules Gounon a Dani Juncadella vybojovali pro německého prémiového výrobce teprve druhé celkové vítězství na 24 hodin ve Spa. Za tímto vítězstvím ale byly velké otazníky.

Téměř všechny sny by v noci praskly. Záchrana přišla přes přerušení závodu červenou vlajkou. ,,Krátce před přestávkou jsem skočil do auta a pedálová skříň byla úplně uvolněná a v podstatě jsem nemohl řídit,” prozradil Juncadella po skončení závodu.

,,Pedály se pohybovaly nahoru a dolů. V tu chvíli jsem to nemohl opravit, protože jsem jel na plný plyn. Po třech zatáčkách byly žluté vlajky. Ale ani během nich jsem to nedokázal opravit.” 

Ale pak Novozélandský závodník Matthew Payne v Porsche #16 kolidoval v Blanchimont nejvyšší rychlostí. Vzhledem k tomu, že v tomto místě musela být v důsledku nehody opravena traťová bariéra, vedení závodu rozhodlo o pozastavení závodu. To se stalo záchranou pro Akkodis ASP Mercedes #88, protože dala týmu dostatek času na vyřešení problému s pedály.

,,Dokázal jsem si odepnout bezpečnostní pás a vystoupit z auta. S pomocí svých mechaniků, kteří mi řekli, co mám dělat, jsem to dokázal opravit,” řekl Juncadella. 

S manažerem týmu prý musel komunikovat ve španělštině, prozradil Gounon: ,,bylo tam příliš mnoho informací na to, abychom mohli komunikovat v angličtině. Takže Dani se musel vrátit ke své rodné řeči. Probudil jsem se ve tři ráno a říkal jsem si: ‘Co se děje?’ po té, co jsem to slyšel. Pak jsem se dozvěděl, jaké jsme měli štěstí, protože jsme to dokázali opravit během červené vlajky. V tu chvíli jsem měl pocit, že tenhle závod je možná náš.”

Nebyl to však poslední problém, se kterým se Mercedes Akkodis #88 setkal. Kromě bojů s GetSpeed-Mercedesem #2 měl Gounon kontakt s Astonem Martinem Nickiho Thiima.

,,Bylo to děsivé, protože když v této zatáčce navážete kontakt rychlostí 250 km/h, myslíte si, že to je konec,” říká Gounon o svém kontaktu s Thiimem. 

,,Byl jsem s ním bok po boku a říkal jsem si: ‘Promiň, kámo, bojujeme o vítězství a mám nohu přilepenou na pedálu. Buď uhneš, nebo se dotkneme. A dotkli jsme se. Má teda velké *****.” 

Mercedes-AMG přežil situaci bez jakýchkoliv potíží. Raffaele Marciello dokázal v konečné fázi závodu nabrat neuvěřitelné tempo. Nic ho nedokázalo překonat. Po celkem 536 kolech bylo vítězství jejich. 

V souladu s tím reagoval Raffaele Marciello v rozhovoru v parc fermé velice emotivně: ,,Ve Spa jsme byli vždy rychlí. Vždy jsem viděl vyhrávat jezdce jiných značek a vždy bylo nepříjemné, že jsem to nebyl já. Vždy jsem byl smutný, protože jsme vždy prohráli. Konečně vyhrát závod s ASP, s Danim a Julesem společně, je neuvěřitelný pocit a po tomto dni jsem toužil neskutečně dlouho.” 

Celkové vítězství ve Spa znamená pro Itala, který jezdí se švýcarskou licencí, hodně. Je to první významné vítězství Marciella od vítězství ve Světovém poháru FIA ​​GT v Macau v roce 2019. A pro Mercedes-AMG GT3 je to první úspěch ve 24 hodinovém závodě ve Spa od roku 2013 a druhé celkové. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »