DTM se rozhodlo zamířit do Asie. Dlouhé roky plánovalo „závod snů“ v Japonsku, ale nakonec dostal přednost rychle rostoucí čínský trh. Městský okruh v Šanghaji ale přinesl fiasko, přestože oficiálně byli jezdci spokojeni.
V létě roku 2004 se v DTM pohybovaly stále tři značky. Jednalo se o Mercedes, Audi a Opel, přičemž první jmenovaný výrobce měl sezonu mistrovsky rozjetou. Čína ale hostila nemistrovský závod uprostřed sezony.
Samotný okruh byl klasickou kombinací betonových bariér, úzkých zatáček a uskákané vozovky, jednoduše klasický městský okruh. Jezdci s týmy neměli k dispozici pořádné zázemí, ale jen provizorní stany. Kolem vozů se povalovaly odpadky, všude byl vysoký smog a mnoho prachu. Všechno bylo trochu pionýrské, ale šlo především o reklamu na DTM.
Původně se měly odjet dva závody, ale první se zrušil poté, co Bernd Mayländer narazil do poklopu kanálu v rychlosti 94 km/h. Jelikož nebyly poklopy přivařené, bylo jen otázkou času, než se některý z nich uvolní. Mercedes se vznesl do vzduchu přibližně metr, ale německý závodník vyvázl bez zranění.
„Najednou zepředu došlo k obrovskému úderu. Když jsem vystoupil, viděl jsem jen, že to byl kryt kanálu. Můžeme být jen rádi, že se nic víc nestalo,“ řekl Mayländer.
Celkem 75 poklopů okolo 2,85 km dlouhého pouličního okruhu středem obchodní čtvrti Pudong muselo být pro záchranu akce svařeno. Ředitel závodu DTM Roland Bruynseraede již na nedostatky upozornil v pátek.
„Úřady zakázaly svařování poklopů kanálů kvůli údajně unikajícím plynům a povolily jejich upevnění pouze dřevěnými panely. Pouze díky příkazu shora bylo v neděli konečně povoleno svařování.“
Druhý závod se odjel a byl v celku nudný. Vítězství oslavil závodník Mercedesu Gary Paffett, který měl náskok necelé vteřiny na druhého Bernda Schneidera.
Přestože se tehdejší šéf DTM Hans Werner Aufrecht snažil o pětiletou smlouvu, nestalo se tak. Šampionát se do Číny podíval až za dlouhých šest let pro velké finále sezony 2010, kde se jelo na upravené verzi trati.