V minulosti jsme viděli už mnoho jezdců, kteří se z DTM dostali až do formule 1. Fungovalo to ale i opačným směrem, přestože v mnohem větším množství.
Jean-Louis Schlesser
Francouz narozený ve francouzském městě Nancy odjel v královně motorsportu dva závody za tým RAM, resp. Williams. Stejně krátké trvání mělo i jeho účinkování v DTM, ve kterém nastoupil za AMG Motorenbau GmbH pouze ve velkém finále na Hockenheimringu v roce 1988, kde si připsal celkem 27 bodů.
Olivier Grouillard
Ve formuli 1 absolvoval Oliver Grouillard 41 velkých cen, přičemž bodoval pouze jednou. Do paměti se nezapsal ani účastí v roce 1992 v závodě na Nürburgringu, kde v barvách BMW dojel na 11., resp. 13. pozici.
Jean Alesi
Alesi si za svých 11 sezon ve formuli 1 vybudoval renomé, přestože vyhrál pouze jednou, a to ve Velké ceně Kanady 1995. Vyznačoval se především svým tvrdým jízdním stylem.
Respektovaným jezdcem byl rovněž v DTM. V roce 2002 podepsal s Mercedesem, se kterým vyhrál za pět sezon pět podniků a pokaždé skončil v Šampionátu jezdců v top 10, přičemž nejlepším výsledkem bylo páté místo (2002, 2003).
Jacques Laffite
Laffite měl po 15 letech ve formuli 1 touhu vyzkoušet “cesťáky”, takže po roční štaci ve WTC zamířil v roce 1990 do DTM, kde působil další tři roky. Začínal za volantem BMW M3 Sport Evo týmu Bigazzi M Team, se kterým si připsal na Nürburgringu jedno vítězství, jedno druhé a jedno třetí místo. Jednalo se zároveň o jeho nejúspěšnější ročník, neboť skončil na sedmém místě, zatímco v letech 1991 a 1992 v Mercedesu 190E 2,5-16 Evo mu patřila 11., resp. 13. pozice.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1990 | Bigazzi M Team | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 107 | 7. |
1991 | Snobeck S.A. | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | - | 3. | 81 | 11. |
1992 | MS Racing | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | - | 4. | 43 | 13. |
Jochen Mass
Německý závodník absolvoval celkem 105 velkých cen formule 1, přičemž si svůj debut odbyl při GP Velké Británie 1973 a poslední závod odjel ve Francii 1982. Dokázal triumfovat pouze jednou, a to v Grand Prix Španělska 1975.
V témže roce kombinoval monoposty s cestovními vozy, když nastoupil s Mercedesem do čtyř podniků, avšak pouze jednou, a to v Diepholzu, dojel do cíle.
JJ Lehto
Finy to jednoduše do DTM táhne. Třetím pilotem ze Skandinávie, který se po svém nepříliš úspěšném tažení ve formuli 1 podíval do DTM, je Jyrki Juhani Järvilehto, známý spíše jako JJ Lehto.
Ačkoliv Fin skončil nejlépe v Šampionátu jezdců na pátém místě, tak patřil k nejkonzistentnějším pilotům Opelu v poli. V roce 1995 začínal u týmu Opel Team Joest, aby o rok později podepsal smlouvu s týmem Rosberg. Jeho maximem bylo druhé místo na Silverstone.
V roce 2002 byl pak povolán týmem OPC Euroteam na dva závody na rakouském A1 Ringu, oba dokončil na osmnáctém místě.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Opel Team Joest | Opel Calibra V6 4x4 | - | 3. | 32 / 26 | 13. / 11. |
1996 | Opel Team Rosberg | Opel Calibra V6 4x4 | - | 2. | 148 | 5. |
2002 | OPC Euroteam | Opel Astra V8 Coupé 2001 | - | 18. | 0 | 21. |
Aguri Suzuki
Hrdina země vycházejícího slunce Aguri Suzuki, který ve formuli 1 jezdil pro Larrousse, Zakspeed, Footwork, Jordan a Ligier, se vyšvihl před domácím publikem v roce 1990 třetím místem.
Nenechal ze zahanbit ani během svého hostování v DTM, tehdy ITC, v roce 1996, kdy usedl za volant Mercedesu. Němci jej povolali do služby pro závod na Suzuce, ve které dokončil na solidním 11. místě.
Pedro Lamy
Portugalec neoslnil svými výkony ani ve formuli 1 ani v DTM. Na jeho obranu však nutno dodat, že neměl k dispozici zcela konkurenceschopné stroje. Zatímco v královně motorsportu odjel za Minardi pouze jednu kompletní sezonu a dokázal jednou bodovat, tak v DTM získal v debutové sezoně 2000 pro tým Rosberg 39 bodů, což mu zajistilo konečné 13. místo. V té následující odstartoval pouze do čtyřech závodů na Hockenheimringu a Nürburgringu.
Karl Wendlinger
Rakušan začal v roce 1989 svoji kariéru v týmu Star-Marko RSM. Svůj mercedes dovezl do cíle nejlépe na 14. místě.
Po sezoně 1990 se přesunul do formule 1, ve které absolvoval celkem 42 startů, aby se v roce 2002 vrátil do DTM za volant Audi TT týmu Abt. Ale ani tentokrát nebylo pódium na dosah.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1989 | Star-Marko RSM | Mercedes 190E 2,3-16 | - | 14. | 20 | 30. |
1990 | AMG Motorenbum GmbH | Mercedes 190E 2,3-16 Evo / Mercedes 190E 2,3-16 Evo II | - | 12. | 0 | - |
2002 | Abt Sportsline | Abt-Audi TT-R | - | 5. | 3 | 14. |
2003 | Abt Sportsline | Abt-Audi TT-R | - | 8. | 1. | 16. |
Heinz-Harald Frentzen
Vice mistr formule 1 z roku 1997 s týmem Williams Heinz-Harald Frenzen zamířil po angažmá u Sauberu v roce 2004 do DTM k Opelu. Až ve druhé sezoně v týmu OPC Team Holzer zaznamenal dvě pódia – třetí dojel v Brně a Zandvoortu, a to i přesto, že Opel Vectra nepatřil ke konkurenceschopným vozům. Ani s Audi v roce 2006 nedokázal triumfovat, opět byla jeho maximem třetí příčka – v Hockenheimu a Barceloně.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2004 | OPC Team Holzer | Opel Vectra GTS V8 2004 | - | 6. | 3 | 14. |
2005 | OPC Team Holzer | Opel Vectra GTS V8 2005 | - | 3. | 17 | 8. |
2006 | Abt Sportsline | Audi A4 DTM 2006 | - | 3. | 24 | 7. |
Christian Fittipaldi
Zatímco ve formuli 1 Christian Fittipaldi nedokázal navázat na úspěchy svého legendárního strýce Emersona, když za tři roky v Minardi a Footwork nasbíral pouze 12 bodů, tak v DTM se ukázal v mnohem lepším světle.
Mercedes jej povolal v roce 1996 coby hostujícího jezdce pro domácí závod v Sao Paolu. Cílem projel desátý a byl dokonce lepší než jeho zkušený týmový kolega Jörg van Ommen, který skončil 15.
Nicolas Kiesa
Dánský závodník se v motorsportu příliš dlouho neohřál. Po neúspěšném tažení ve formuli 1, kde nastoupil v sezoně 2003 s týmem Minardi do pěti závodů, usedl v ročníku 2006 za volant Audi A4 DTM týmu Futurecom TME na Nürburgringu, v Zandvoortu a Barceloně. Také zde byl neúspěšný.
David Coulthard
David Coulthard, který patřil v 90. letech k uznávaným jezdcům formule 1, vyhrál 13 závodů a v roce 2001 byl vice mistrem, když jej porazil Michael Schumacher. Ovšem na tyto úspěchy se mu v DTM navázat nepodařilo.
V cesťácích bylo jeho nejlepším výsledkem v sezoně 2012 páté místo na Norisringu a celkově skončil 15. Po tomto ročníku pověsil definitivně helmu na hřebík.
Paul di Resta
Paul di Resta dal o sobě vědět především ziskem titulu v roce 2010. Ovšem posléze využil svou šanci a přijal novou výzvu ve formuli 1 s týmem Force India. Za 59 závodů dosáhl nejlépe na čtvrté místo.
Jelikož s postupem do top týmu to nevypadalo nadějně, tak se rozhodl v roce 2014 pro comeback do DTM. Ale nepodával nikterak výrazné výkony. Do boje o titul se však ještě jednou přimíchal, a to v roce 2018. Byl ale nakonec poražen jak Gary Paffettem, tak i Reném Rastem.
Ale také ve formuli 1 se znovu objevil, když v roce 2017 v Maďarsku zastupoval v kvalifikaci nemocného Felipeho Massu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2007 | Persson Motorsport | Mercedes-AMG C 2005 | - | 3. | 22 | 5. |
2008 | HWA | Mercedes-AMG C 2008 | 2 | 1. | 71 | 2. |
2009 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | 1 | 1. | 45 | 3. |
2010 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | 3 | 1. | 71 | 1. |
2014 | HWA | DTM AMG Mercedes C Coupé | - | 4. | 36 | 15. |
2015 | HWA AG | DTM AMG Mercedes C Coupé | - | 2. | 90 | 8. |
2016 | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 1 | 1. | 116 | 5. |
2017 | Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy | Mercedes-AMG C63 DTM | 1 | 1. | 99 | 11. |
2018 | Mercedes-AMG Motorsport REMUS | Mercedes-AMG C63 DTM | 3 | 1. | 233 | 3. |
2019 | R-Motorsport I | Aston Martin Vantage DTM | - | 7. | 21 | 16. |