Už od začátku měl DAMS problémy s obdržením dostatečné finanční podpory od francouzských firem, jelikož se na roštu pohyboval Ligier a Larrousse.
Po smrti Ratzenbergera a Senny nastala okamžitá změna pravidel pro ročník 1995, což byl paradoxně kámen úrazu. Důvod byl prostý – vytvořit bezpečnější závodění a monoposty samotné.
Nicméně vůz byl během sezony 1995 sestavený a srpnu prezentovaný na legendárním okruhu pro Le Mans Circuit de la Sarthe. DAMS GD-01 s motorem Cosworth ED a pneumatikami Goodyear vypadal jako standardní monopost té doby.
DAMS měl k dispozici i své tehdy testovací jezdce, kteří byli největšími kandidáty na místo ve formuli 1. Jan Lammers, Érik Comas a Emmanuel Collard se dostali k testování vozu během října na okruhu Paul Ricard. Bohužel hned bylo zřejmé, že vůz je příliš pomalý, zatímco už nezbyl žádný rozpočet pro další vývoj monopostu. Po zavedení pravidla 107% pro kvalifikaci se počítalo s tím, že by se tým jen trápil.
Přestože DAMS přišel o šanci se dostat na rošt ročníku 1996, tak ještě vedení doufalo v zisk financí pro další sezonu. Projekt skončil dříve, než začal. GD-01 ale existuje dodnes, nikdy nezávodící monopost je přímo usídlený u francouzské stáje.
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…