Arrows A18 poháněný motorem Volvo? Plán nebyl daleko od reality

Arrows A18 poháněný motorem Volvo? Plán nebyl daleko od reality

 
  

Arrows Formula One Team powered by Volvo, to se klidně mohlo stát v roce 1997. První spekulace přišly už o rok dříve, skutečně to vypadalo, že bude mít stáj motory s logem švédské značky.


Spekulace se vynořily v roce 1996, když Arrows odkoupil Tom Walkinshaw, který byl předtím aktivní v britských cestovních vozech s Volvem. Kromě toho se také Skot podílel i na další spolupracích s touto značkou a Volvo se v BTCC poměrně slušně dařilo.

Dlouhodobý plán byl velmi jednoduchý, TWR Group byla schopna vyladit motory a měli zkušenosti s výrobou motorů. Bývalý designér Cosworthu pro F1 Geoff Goddard byl jedním z designérů působících v motorovém oddělení TWR. Zkrátka vše zapadalo velmi dobře.

Údajně měl po boku Damona Hilla startovat tehdejší šampion formule 3000 ze Švédska Kenny Bräck, který už tehdy s Volvem úzce souvisel. Bräck mezitím podepsal pozici testovacího jezdce pro konkureční Ligier na sezonu 1996.

Přestože všechno na papíře vypadalo skvěle, realita dopadla úplně jinak. Arrows byl nakonec poháněný v sezoně 1997 tragicky špatným motorem Yamaha OX11A, určitě přispěla i zajímavá cenová nabídka Yamahy. Japonský výrobce v podstatě jen upravil a přejmenoval motory Judd JV 3.0 V10.

Celkově šest závodů stáj pro problémy nedokončila ani s jedním vozem, přesto Hill málem zvítězil v Maďarsku. Bräck se do formule 1 také nedostal a namísto něj přišel Pedro Diniz s balíkem peněz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »