Celkem 13 přihlášených vozů Hypercar se postaví na ikonický okruh Spa-Francorchamps a pokusí se vyhrát závěrečný závod před prestižní červnovou 24hodinovkou v Le Mans.
Toyota zahájila rok dvěma vítězstvími v úvodních dvou závodech, ale čelí tvrdé konkurenci uprostřed rozvoje dalších výrobců. První sezonu v LMDh zahájilo Ferrari silně, se dvěma pódii pro vůz číslo 50, a je tedy největší konkurencí Toyoty.
V minulém kole v Portimau se ukázalo, že převaha Toyoty není zdaleka absolutní, když Toyota #7 skončila o sedm kol pozadu poté, co musela vyměnit snímač točivého momentu na voze. To umožnilo druhému vozu Toyoty vyhrát, Ferrari se posunulo na místo druhé. Bylo zde také první pódium Hypercar pro tým Penske Porsche s vozem číslo 6, se sestavou Estre-Vanthoor-Lotterer.
Pro Spa bude vedle dvou továrních vozů Penske Porsche k dispozici další zákaznický vůz Porsche LMDh. Provozovat ho bude tým Hertz Team Jota, který za poslední desetiletí třikrát vyhrál třídu LMP2 v Le Mans.
Další vůz přidává také Cadillac, v rámci příprav na Le Mans. Sebastien Bourdais a Renger van der Zande, spolu s bývalým pilotem F1, Jackem Aitkenem, budou sdílet nový vůz Cadillacu.
„Chip Ganassi Racing je nadšený, že se Jack připojí k Sebastienovi a Rengerovi a budou sdílet povinnosti jezdce pro Cadillac v závodě Spa WEC tento týden,“ řekl Mike O’Gara, provozní ředitel Chip Ganassi Racing.
„Toto je jen další příklad konceptu ‘One Team‘, o kterém Cadillac Racing je. Vážíme si Jackovy zpětné vazby a doufáme, že to posílí přípravu na 24 hodin v Le Mans letos v červnu.“
Aitken je na debut v LMDh ve WEC připravený a věří, že ho Spa dostatečnš připraví na Le Mans: „Jízda na tak neuvěřitelném okruhu s Cadillac V.Series R bude neocenitelným doplňkem naší přípravy na Le Mans. Bude nám potěšením integrovat se s Chipem Ganassim a spolupracovat na posunu programu Cadillac kupředu, protože mezi námi chováme velký respekt. Partnerství se Sebem a Rengerem bude pro mě osobně skvělé, protože se budu učit od dvou skvělých a talentovaných kluků.“