Timo Glock v září loňského roku oznámil, že už nebude továrním jezdcem BMW. Na startovní listině pro tento rok nefiguruje, nicméně Němec odhalil, že je v kontaktu jak s týmy DTM, tak i stájemi, které se účastní legendární 24hodinovky Le Mans.
Ani minulý rok nebyl bývalý pilot formule 1 na soupisce, ale ve třetím klání šampionátu na italské Imole se nečekaně vrátil do kokpitu GT3 týmu bývalého šampiona DTM Roberta Ravaglii coby hostující jezdec.
Byl to ale jeho poslední závod pod bavorskou značkou, jelikož na konci roku s nimi ukončil po 10 letech spolupráci.
To však neznamená, že na DTM zcela zanevřel. Naopak prozradil, že se mu možná naskytne příležitost comebacku: „Jsou nějaké varianty – také směr DTM, ale vždycky to bylo jenom o tématu: Musíš přinést budget. To je momentálně všeobecně těžké.“
Minulý víkend se Glock zúčastnil DMV BMW 318 Cupu na Hockenheimringu, ve kterém skončil na druhém místě. Věří, že ještě někde dostane angažmá pro tuto sezonu.
„Pro Le Mans je stále několik variant. Musíme ale počkat, jak se to vyvine,“ uvedl v rozhovoru pro portál Motorsport.com.
Glocka lanaří jeho bývalý manažer
Peníze vládnou světem a není tomu jinak ani v motorsportu. Doplatil na to nejeden pilot. Také Glock mohl být opět továrním jezdcem, avšak jednání ztroskotala na financích.
„Byl jsem v kontaktu s pár týmy – více k tomu nemohu říci. Měl jsem krátké jednání a v něm zaznělo, že mám s sebou přinést balík peněz, ale to bohužel není možné.“
Na otázku ohledně spolupráce s bývalým manažerem Hansem-Bernardem Kampsem, jehož tým Project-1 nasadí letos dvě BMW M4 GT3 odpověděl: „Mluvili jsme spolu. Také to byl jeden tým, a ještě jednáme, ale momentálně je těžké přinést rozpočet.“
Aby mohl Project 1 závodit se dvěma auty musí ročně zaplatit startovné 2,4 – 2,6 milionů eur. Z toho milion eur poskytne BMW a zbytek musí zafinancovat tým, který může jedno z aut zcela zdarma uvést na trh.
Tým tak potřebuje milion eur, aby mohl zaštítit druhé BMW, což není zcela jednoduché zařídit, jelikož v pravidlech DTM jsou uvedeny částky, které titulární sponzor v DTM za jedno auto platí, obvykle menší než půl milionu eur.
Není tedy divu, že je Glock ohledně angažmá v mistrovství zatím při zemi. Protože kromě volné sedačky u Project 1 je k dispozici pouze místo u týmu Grasser.
Jak vidí svoji budoucnost rodák z Lindenfelsu? „Když už, tak to půjde směrem vytrvalostních závodů. Tam by se možná mohlo občas něco naskytnout, jako například Le Mans nebo něco podobného.“ Dalším otazníkem je, v jaké kategorii by to bylo. Prototypy nebo GTE? „Aktuálně je oboje tématem,“ uzavřel.