René Rast bude novým týmovým kolegou Sheldona van der Lindeho v Schubert Motorsport.
BMW oznámilo své letošní jezdce pro DTM. Schubert Motorsport a tovární jezdec BMW Sheldon van der Linde budou spolu i letos, aby obhájili své loňské tituly. Schubert Motorsport má ale i další novinky: René Rast bude startovat ve druhém kokpitu BMW M4 GT3 po boku šampiona Sheldona van der Lindeho.
„Tým a jezdec již hráli roli pronásledovaných ve finále sezóny 2022. Bude vzrušující sledovat, jak se jim bude dařit v nadcházející sezóně,“ říká Andreas Roos, šéf BMW M Motorsport.
Mezitím je Van der Linde přesvědčen, že jeho závodnímu týmu se podařilo udělat krok vpřed: „Říká se, že obhájit titul je vždy těžší, než ho vyhrát poprvé. Věřím ale ve schopnosti svého týmu, který bude určitě ještě silnější než loni.“
Roos je také potěšen, že v roce 2023 bude mít na palubě nováčka BMW Reného Rasta, i když vynechá závodní víkend v DTM kvůli jeho angažmá ve formuli E pro McLaren. „Jsme přesvědčeni o Reného třídě a věříme, že stále může hrát vedoucí roli v šampionátu.” říká Roos.
DTM a Formule E se kříží o jednom víkendu, pro DTM to je Zandvoort a pro formuli E to je Portland, USA. Na závodě DTM v Zandvoortu bude Rasta zastupovat nový tovární jezdec BMW Dries Vanthoor, mladší bratr továrního jezdce Porsche Laurense Vanthoora.
Šéf týmu McLaren Ian James už dal jasně najevo, že Formule E je pro Rasta prioritou. Přesto BMW od trojnásobného šampiona DTM v tradiční německé sérii hodně očekává: „Renému prostě můžete věřit, že může vyhrát šampionát už dva závody před koncem sezony,“ řekl Roos už v prosinci.
Rast, který po mnoha letech s Audi absolvuje své první závody v BMW M4 GT3 a podílí se také na vývoji nového vozu LMDh, na tuto výzvu těší s nadšením: „S novým prostředím a novým vozem, který jsem ještě ani neviděl, vím, že mě samozřejmě čeká velká výzva. Ale velmi rád ji přijímám.“
„S Sheldonem a Reném máme ve vozech dvě absolutní špičky. Kromě toho máme prvotřídní posádku, která je díky zkušenostem z debutové sezóny připravena na jakoukoliv výzvu. To je obzvláště důležité, protože očekáváme odlišnosti oproti loňsku díky změnám v organizaci DTM. Zároveň máme ale plnou důvěru v ADAC jako nového organizátora seriálu,” říká manažer týmu Schubert Marcel Schmidt.