Je rozhodnuto! Všechny sedačky na sezonu 2023 v mistrovství světa silničních motocyklů byly rozděleny a oficiálně oznámeny. Jaké změny nastaly?
Královská kubatura MotoGP má jasno v tom, kteří jezdci se na jejím startovním roštu objeví v roce 2023.
V poli bude 22 stálých jezdců v 11 týmech, z toho 5 bude továrních.
Největší zastoupení bude mít opět značka Ducati. Provozovat ji budou 4 týmy, takže těchto italských motocyklů bude v poli, stejně jako letos, 8. Zatím není jasné, kolik motocyklů tovární specifikace bude k dispozici, ale v současné chvíli to vypadá, že verzi 23 budou mít pouze tovární tým Lenovo a tým Pramac.
V továrním týmu Ducati bude pokračovat Francesco Bagnaia, který prodloužil smlouvu do roku 2024. Jeho novým týmovým kolegou bude Enea Bastianini, který má taktéž smlouvou na 2 roky. Mnozí fanoušci MotoGP už se na tuto spolupráci a na to, jak jeden druhého budou prohánět, těší.
K žádným dramatickým změnám nedojde v týmu Pramac, ve kterém opět pojede dvojice Johann Zarco a Jorge Martín. Novinkou však bude jiná personální změna, a sice, že manažerem týmu bude od příštího roku Gino Borsoi, který po mnoha letech odchází od týmu Aspar.
Také tým Gresini zůstane věrný Ducati. V jeho barvách se v nadcházející sezoně objeví Fabio Di Giannantonio a Alex Márquez.
U Ducati pro příští rok zůstává i tým VR46, a nemění se ani jeho jezdecké složení, opět se fanoušci mohou těšit na Lucu Mariniho a Marca Bezzecchiho.
Po 4 motocyklech v poli budou mít Honda a Aprilia.
Továrna Honda bude mít tradičně v poli tovární tým Repsol a soukromý tým LCR.
V týmu Repsol Honda se opět představí Marc Márquez, jeho novým týmovým kolegou bude Joan Mir, a také tato dvojice nechává mnoho fanoušků v očekávání.
Také u týmu LCR dojde v příštím roce k částečné jezdecké obměně. Takaaki Nakagami zůstává, jeho novým týmovým kolegou bude Alex Rins.
Aprilia se příští rok rozšíří na 2 týmy a tedy 4 motocykly. V továrním týmu Aprilia budou závodit Aleix Espargaró a Maverick Viñales.
Druhým týmem této značky bude RNF, který v letošní sezoně závodí s motocykly Yamaha. Tento tým nejen, že vymění dodavatele motocyklů, ale kompletně změní i svou jezdeckou sestavu. V roce 2023 budou pro tým závodit Miguel Oliveira a Raúl Fernández.
S celkovým počtem 4 motocyklů se představí také KTM, ale v tomto případě je to trochu komplikovanější, protože 2 motocykly budou vystupovat pod značkou GasGas.
Tovární tým se nemění, opět bude ve startovní listině označen jako Red Bull KTM Factory. Obměnilo se ale jeho jezdecké složení. Brad Binder pojede v oranžových barvách až do roku 2024, jeho novým týmovým kolegou bude Jack Miller.
Tým Tech 3 se příští rok přejmenuje na GasGas Factory Racing a bude provozovat motocykly KTM pod značkou GasGas. Úplně také vymění své jezdecké složení. V roce 2023 budou v týmu závodit Pol Espargaró a Augusto Fernández, který bude příští rok jediným nováčkem v MotoGP.
Pouze 2 motocykly v poli bude mít značka Yamaha. Tyto motocykly bude provozovat tovární tým Yamaha Monster. Jezdecké složení bude beze změn, i v příští sezoně budou v týmu závodit Fabio Quartararo a Franco Morbidelli.
Příští rok tedy bude o 1 tým méně, neboť Suzuki již dříve ohlásila odchod ze šampionátu.
Co se týče odchodu jezdců, tak oproti letošku budou příští rok chybět Andrea Dovizioso, Remy Gardner a Darryn Binder. Dovizioso ukončil svou aktivní kariéru již během této sezony, Remy Gardner míří do mistrovství světa superbike a Darryn Binder bude pravděpodobně závodit v Moto2.