Tovární jezdci BMW Sheldon van der Linde a Philipp Eng věří, že nový prototyp LMDh značky má hmatatelné podobnosti se závodními vozy Class 1 DTM, se kterými jeli do roku 2020.
BMW se zavázalo k nové sadě pravidel pro rok 2023. Bavorská značka se příští rok vypořádá s IMSA WeatherTech SportsCar Championship s týmem RLL, než se pustí do závodu 24 hodin Le Mans a FIA World Endurance Championship od roku 2024 s WRT.
Vůz, který společně vyvinula Dallara, prochází testovacími a vývojovými pracemi, aby byl připraven na svůj závodní debut v lednovém Rolex 24 v Daytoně, přičemž piloti Schubert Motorsport DTM van der Linde a Eng patřili mezi tovární esa BMW, kteří zatím prototyp vyzkoušeli.
BMW v červenci odhalilo, že vůz bude poháněn motorem V8 založeným na DTM 2017-18, i když nyní v přeplňované formě, ale van der Linde i Eng řekli, že má podobnou charakteristiku jako Class 1.
„Barcelona byla evidentně mega, je to také trať s vysokým přítlakem, takže opravdu cítíte fyziku vozu,“ řekl lídr DTM van der Linde,
„Mně auto hodně připomíná Class 1. Styl jízdy a vše, co vyžaduje rychlost, je velmi podobné vozu Class 1.
Mohl jsem vzít hodně z toho, co jsem se naučil v Class 1, přenést to do LMDh a rychle se adaptovat.
Myslím, že největší rozdíl je pro mě v tom, že má větší výkon, ale úrovně přítlaku, které bych řekl, jsou ještě menší u vozu LMDh.“
Eng, vítěz závodu v Zolderu v roce 2019, souhlasil: „Je to velmi podobné jako s Class 1. Na rovince je to samozřejmě rychlejší, protože je k dispozici více energie.
Odpor je pravděpodobně nižší, protože auto je prostě jiné než Class 1. Rychlosti v zatáčkách mi hodně připomínají Class 1, vysoká rychlost je skvělá.“