Německý šampionát cestovních vozů by mohl v roce 2023 zavítat na rakouský Salzburgring. Má to však háček…
V zákulisí probíhají jednání o kalendáři pro sezonu 2023, ve které by mohl přibýt nový okruh – Salzburgring. Zdá se, že je vše na dobré cestě, aby se tak stalo.
„Konktrétně zjišťujeme, zda je závod příští rok možný. Probíhají konkrétní jednání s DTM, které jdou tímto směrem,“ prozradil ředitel Salzburgringu Ernst Penninger v rozhovoru.
„Pokud to uděláme, tak na 100 procent – a k tomu musejí být správné všechny podmínky. V mnoha ohledech jsme za jedno, ale musí být důkladně prozkoumána infrastruktura. A také čekáme na vyjádření DTM.
Nicméně rozhodujícím kritériem při vyjednáváních jsou boxy. Momentálně je tam místo pro 31 boxů, což by stačilo, jelikož startovní rošt se skládá z 30 vozů. Ale problém by byl, kdyby se soupiska rozrostla, proto se musí dle informací Motorsport-Total.com ještě prověřit, zda je to dostačující.
„Samozřejmě by bylo hezké mít v Salcburk závodní sérii s takovou tradicí a návazností na Rakousko.“
Do karet trati nacházející se v Plainfeldu hraje také fakt, že DTM nyní závodí s vozy GT3, tudíž by stačila certifikace 3. stupně. V minulosti se o závodech této série ani neuvažovalo, jelikož pro staré vozy specifikace Class 1 bylo zapotřebí, aby trať měla přinejmenším druhý stupeň. Aby tuto certifikaci mohl okruh však dostat pouze v případě. Že by byla upravená dlouhá táhlá zatáčka podél paddocku. Podle Penningera by kvůli takové úpravě ztratil okruh svůj charakter.
Přesto ale prošla dráha za léta kosmetickými úpravami – zatáčka podél paddocku, část šikany Bridgestone a zatáčka Nockstein byla nově vyasfaltována a byly rozšířené výběhové zóny.
Pro Enga by to byl závod „za barákem“: Kdybych mohl závodit zítra, závodil bych.“
Domácí pilot týmu Schubert bydlí V Mondsee, z kterého to má na Salzburgring pouhých 15 minut. „Byl jsem tam teprve před pár týdny na akci od BMW – a trať je v perfektním stavu, byla nově vyasfaltovaná.“
„Každopádně sem s ní, a dobře bych si to dokázal přestavit. Jsou tam dlouhé rovinky a hodně závětří – a závodění by bylo cool.“
Stejně jako ředitel okruhu i Eng je názoru, že by měl okruh velmi dobrou návštěvnost, jelikož je blízko německým hranicím: „S celým Rakouskem, Bavorskem a Mnichovem máte přede dveřmi obrovskou spádovou oblast. A bylo by to neuvěřitelně skvělé pro celý region.“
Je až s podivem, že 32letý závodník na tamní trati ještě nikdy nezávodil, přesto, že ji má téměř za barákem. „Seděl jsem tam jednou v klasice BMW 300 SL, jinak pouze v autech pro běžný provoz.
O trochu více zkušeností má René Rast, který na Salzburgringu závodil pouze jednou, a to před 15 lety: „Nemám zdání, jak trať aktuálně vypadá a předjíždění samo o sobě je tam těžké, ale proč ne.“
Z potencionální premiéry okruhu je nadšený také Mirko Bortolotti, pro kterého by to byl částečně domácí závod, neboť žije ve Vídni.
„Mám rád oldschool tratě – a Salzburgring má charakter takové tratě. Myslím, že jsem tam jel pouze jednou – byl to test Formule Renault. Podle mě je trať mega cool, opravdu rychlá. Red Bull Ring je asi jednou z tratí, která nabízí mnoho akce, protože tam je mnoho možností pro předjíždění. Myslím si, že je to také modernější trať pro takovou událost. Především pro tým, je to velmi důležitý závod,“ naráží Bortolotti na fakt, že nedaleko Red Bull Ringu tým Grasser, jehož barvy hájí, sídlí.