Můj názor je pravděpodobně hodně proti proudu, ale dovolím si shrnout několik aspektů toho, proč je pro Mercedes Valtteri Bottas výhrou.
George Russell vstoupil do formule 1 už před sezonou 2019, což znamená, že aktuálně u Williamsu tráví třetí rok. Na body stále ale čeká, pokud budeme hovořit o stáji z Grove. Brit sice už u svého jména nějaké body má, ale je to z GP Sachíru, kde startoval pro Mercedes, paradoxně jako náhrada za Lewise Hamiltona.
Russell tehdy předvedl fantastický závod, a pravděpodobně nebýt problémů v boxech, tak by i mohl zvítězit. Na kdyby se ovšem nehraje, a výsledkem tehdy bylo deváté místo.
Faktem ovšem je, že kromě toho, že jakkoliv Williams výkonnostně nestačí, tak pokaždé když byl Russell blízko bodům, udělal nějakou zásadní školáckou chybu. Nehoda za Safety Carem v GP Emilia Romagna 2020 nebo ztráta desáté pozice v posledním kole GP Německa 2019, to všechno je omluvitelné při začátcích ve formuli 1, ale letos taková chyba přišla v GP Emilia Romagna znovu. Věc, která hraje v Bottasův prospěch, jelikož on mnoho chyb nedělá, většinou je zapříčiní Mercedes.
Pro finského závodníka také hraje do karet skutečnost, že je u týmu už od sezony 2017. Mercedes si je moc dobře vědom toho, že je ve stáji důležitá stabilita. Bottas někdy porazí Hamiltona, někdy zaváhá, ale celkově stále dokáže dovážet důležité body pro pohár konstruktérů. On sám se pak v posledních dvou letech stal vicemistrem, takže proč by měl Mercedes něco měnit?
Pro stáj je tohle ideální pozice, jelikož občas dokáže Bottas Hamiltona vybičovat k lepším výsledkům, ale zároveň není reálně ohrožován. Dovolím si použít termín, že je Bottas „rychlá dvojka“, což je věc, se kterou se už roky trápí Red Bull. Kvůli tomu není pak stáj s rudým býkem na kapotě schopna bojovat o pohár konstruktérů, což se letos s příchodem Péreze pravděpodobně změní.
Pokud by přišel místo Bottase do stáje Russell, tak můžeme počítat s okamžitou destabilizací týmu, jelikož druhý jmenovaný by se určitě nenechal ovlivňovat týmovou režií každý druhý víkend. Nastala by tak podobná situace, jakou musel Mercedes řešit především v roce 2016. Tehdy Nico Rosberg získal titul a Hamilton skončil těsně druhý. Tým sice nechal jezdce bojovat mezi sebou, ale i Toto Wolff přiznal, že se všem ulevilo, když tohle napětí opadlo Rosbergovým odchodem z formule 1.
Podrženo, sečteno, Russell reálně nemůže vstoupit k týmu Mercedes, pokud v něm bude stále Lewis Hamilton. Pakliže se Brit rozhodne ukončit kariéru, příležitost by zde byla. Wolff je manažerem právě zmíněného jezdce Williamsu, takže je i v jeho zájmu, aby zde startoval. Mladý pilot ale bude muset ještě letos zabrat a přesvědčit svými výsledky, protože nelze zapomenout ani na Estebana Ocona, který má stále k Mercedesu velké vazby, a zároveň je také pod managementem Tota Wolffa…