Audi se svého prvního titulu dočkalo v roce 1990, a to díky Hansi-Joachimovi Stuckovi, který svoji konkurenci zajezdil do země. V témže roce došlo ještě k jednomu prvenství, o které se postaral vice mistr Johnny Cecotto.
Hans-Joachim Stuck – První šampion pod značkou Audi
Hans-Joachim Stuck přezdívaný “Strietzel” se narodil 1. ledna 1951. Poprvé okusil nebezpečí legendárního “Zeleného pekla” v 18 letech. O rok později zaznamenal za volantem BMW 2002ti svůj první triumf v 24hodinovém závodě.
Do královny motorsportu, kde debutoval v roce 1974, se dostal tradiční cestou přes formuli 2. Za šest let v F1 získal dvě pódia a na své konto si připsal celkem 29 bodů.
V roce 1984 se postavil v Zolderu na start premiérového závodu DPM (Detusche Produktionswagen-Meisterschaft, předchůdce DTM) ve voze BMW týmu Jägermeister Brun Motorsport a okamžitě bodoval, když dojel na solidním osmém místě. V šestém podniku na bývalém vojenském letišti Wunstorf už stál na pódiu.
Poté se Stuck na šest let z DTM stáhl. A comeback s vozem Audi V8 Quattro týmu Schmidt Motorsport Technik v sezoně 1990 mu vyšel do slova a do písmene na výbornou, když byl po sedmi triumfech, jednom druhém místě a dvou třetích místech korunován šampionem.
O rok později sice titul obhájit nedokázal, ale se 158 body na kontě skončil v nejlepší trojce.
Jeho poslední sezonou byla ta v roce 1992, avšak tu neabsolvoval celou, když po 12. závodě na Nürburgringu jeho tým Schmidt Motorsport Technik z DTM odešel.
V roce 2012 byl jmenován prezidentem Asociace německého motorsportu (DMSB).
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1984 | Jägermeister Brun Motorsport | MW 635 CSi | - | 3. | 37,5 | 16. |
1990 | Schmidt Motorsport Technik | Audi V8 Quattro | 7 | 1. | 189 | 1. |
1991 | Schmidt Motorsport Technik | Audi V8 Quattro Evo | 4 | 1. | 158 | 3. |
1992 | Schmidt Motorsport Technik | Audi V8 Quattro Evo | - | 2. | 21 | 18. |
Johnny Cecotto – První venezuelský vice mistr
Venezuelský závodník byl ve formuli 1 aktivní v letech 1983-1984 , přičemž závodil pro Theodore a Toleman. Jeho maximem bylo šesté místo v USA.
Do DTM přišel v roce 1988 a už na berlínském AVUSU s týmem AMG-Mercedes vyhrál v obou závodech a pak další “double” zaznamenal v Maďarsku. Na konci ročníku byl šestý s 204 body na kontě.
Pro následující sezonu přešel ke Schmitzer Motorsport. Přestože získal o dva body více, tak se v Šampionátu jezdců propadl o jedno místo, aby se rok na to stal vice mistrem. V sezonách 1991 a 1992 obsadil čtvrté místo.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1988 | AMG-Mercedes | Mercedes 190E 1.3-16 | 4 | 1. | 204 | 6. |
1989 | Schmitzer Motorsport | BMW M3 | 2 | 1. | 206 | 7. |
1990 | Schmitzer Motorsport | BMW M3 | 3 | 1. | 177 | 2. |
1991 | Schmitzer Motorsport | BMW M3 | 3 | 1. | 147 | 4. |
1992 | Simtek | BMW M3 | 2 | 1. | 185 | 4. |