V minulosti měli piloti větší možnosti kombinovat formuli 1 s účastí v jiném šampionátu. Velmi populární bylo střídání cestovních vozů německého mistrovství DTM a královny motorismu. V několikadílném seriálu se podíváme právě na tyto závodníky.
Joachim Winkelhock
Winkelhock debutoval v DTM v roce 1986 s BMW Insert a přestože odjel jen osm závodů, tak v polovině z nich dojel na bodech.
V sezoně 1989 kombinoval DTM s formulí 1, ve které se však ani v jednom z devíti případů nedokázal kvalifikovat.
O rok později podepsal smlouvu na celou sezonu s Bigazzi M Team. Na stupínku nejvyšším stanul v 18. závodě v Diepholzu. Za volantem BMW M3 odjel další dvě sezony, než přestoupil k Opelu, kde si i přes zisk několika pódií značně pohoršil.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1986 | BMW Insert | BMW 325i | - | 6. | 39 | 17. |
1987 | Wolf Racing | Forid Sierra XR4 Ti / Ford Sierra RS 500 Cosworth | - | 10. | 28 | 23. |
1989 | AMG Motorenbau GmbH | Mercedes 190 E 2,5-16 Evo | - | 6. | 13 | 34. |
1990 | Bigazzi M Team | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 119 | 6. |
1991 | M Team Schnitzer | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 101 | 7. |
1992 | M Team Schnitzer | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 110 | 8. |
2000 | Team Holzer | Opel Astra V8 Coupé | 1 | 1. | 113 | 5. |
2001 | Team Holzer | Opel Astra V8 Coupé | - | 4. | 12 | 16. |
2002 | OPC Team Phoenix | Opel Astra V8 Coupé | - | 5. | 3 | 13. |
2003 | OPC Euroteam | Opel Astra V8 Coupé | - | 8. | 1 | 15. |
Manfred Winkelhock
Mladší bratr Joachima Manfred ve formuli 1 reprezentoval v letech 1982-1984 týmy ATS, Brabham a RAM. V sezoně 1984 si rovněž vyzkoušel na domácím AVUSU DTM, když se posadil za volant BMW.
Markus Winkelhock
Nejdéle z rodiny Winkelhockových vydržel Markus, syn Manfreda, který závodil s přestávkou mezi lety 2004-2010.
Svůj debut si odbyl v roce 2004 pro tým Persson. Nejlépe skončil na devátém místě, ovšem tehdy se body udělovaly pouze do osmého místa.
Poté se na soupisce objevil zase až v sezoně 2007, kdy se upsal týmu Abt. U Audi bylo rovněž jeho maximem deváté místo a v konečném pořadí se umístil na posledním místě.
V témže roce se zúčasnil jediného závodu formule 1. Do GP Evropy odstartoval s podprůměrným vozem Spykeru, přesto několik kol vedl.
O rok později přešel k týmu Rosberg, ve kterém se jednalo už o úspěšnější tažení. Bodoval celkem třikrát. Avšak za jeho nejlepší sezonu by se dal považovat ročník 2009, když mu v Šampionátu jezdců patřilo 10. místo.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2004 | Persson Motorsport | AMG-Mercedes CLK-DTM 2003 | - | 9. | 0 | 19. |
2007 | Abt Sportsline / Futurecom TME | Audi A4 DTM 2007 / Audi A4 DTM 2005 | - | 9. | 0 | 19. |
2008 | Team Rosberg | Audi A4 DTM 2007 | - | 6. | 6 | 12. |
2009 | Team Rosberg | Audi A4 DTM 2008 | - | 4. | 11 | 10. |
2010 | Team Rosberg | Audi A4 DTM 2008 | - | 4. | 7 | 12. |