Valentino Rossi začíná lehce zvolňovat, plánuje se zaměřit jen na GT World Challenge

Valentino Rossi začíná lehce zvolňovat, plánuje se zaměřit jen na GT World Challenge

 
  

Sedminásobný mistr světa MotoGP Valentino Rossi by mohl opustit Mistrovství světa vytrvalostních závodů a soustředit se na GT World Challenge Europe, protože se chystá v roce 2025 omezit své závodění.


Tovární jezdec BMW pro Motorsport.com vysvětlil, že z letošních 16 podniků plánuje omezit počet závodů, které absolvuje, především z rodinných důvodů, mezi které patří i blížící se narození jeho druhého dítěte.

To představuje posun v jeho pozici od začátku roku 2024, kdy nastínil touhu pokračovat v závodění s týmem WRT ve WEC i Endurance Cupu GTWCE druhou sezónu.

„Uvědomil jsem si, že 16 závodů je příliš mnoho a jsem ve stejné situaci jako v MotoGP,” řekl pětačtyřicetiletý Ital, který po odchodu ze dvoukolové kariéry absolvuje čtvrtou celou sezónu automobilových závodů.

„Jsem unavený a moje partnerka Francesca se zlobí, protože jsem pořád na cestách. Pro rok 2025 je mým cílem odjet 10 až 11 závodů: budu se muset rozhodnout, jestli to bude GTWCE nebo WEC.

Jedním z nich je mistrovství světa, takže zisk titulu má zvláštní prestiž, ale v závodech Stephane Ratel Organization [GTWCE] se závodí opravdu pouze s vozy GT3.”

Rossiho touha omezit své závodní aktivity není nic nového, ale již dříve popsal 13 závodů programu kombinujícího WEC a dálkové závody GTWCE jako „skutečně dobré číslo“.

Zároveň prozradil, že je nepravděpodobné, že se v únoru 2025 zúčastní Bathurst 12 Hours Intercontinental GT Challenge, jak tomu bylo v posledních dvou sezónách, protože to bude v rozporu s jeho 46. narozeninami. Bude to významná oslava, zdůraznil, protože jeho závodní číslo po celou dobu jeho kariéry v MotoGP bylo #46. Nyní řekl, že jeho sezóna 2025 „začne v Bathurstu“.

Šéf WRT Vincent Vosse objasnil Rossiho pozici pro Motorsport.com: „Vale chce snížit počet svých závodů a jediný způsob, jak toho dosáhnout, je jet jen jeden šampionát.

Je to rozhodnutí, které je třeba učinit: Pojede WEC nebo GTWCE? Je to něco, co je ve vzduchu a v tuto chvíli to opravdu není jasné. Existuje mnoho faktorů a jedním je výkon BMW ve WEC, což nebylo to, co jsme očekávali, a dalším je Valentinova kategorizace jezdců FIA.”

Rossi byl pro letošní rok snížen ze zlatého na stříbrný status, čímž si připravil cestu pro svůj přestup do WEC v LMGT3, kde každé auto musí mít pilota bronz a druhý neprofesionál, který je obvykle stříbrný.

Na otázku, zda by se kampaň GTWCE mohla rozšířit tak, aby zahrnovala pět podniků Sprint Cupu, ve kterých je Rossi dvojnásobným vítězem závodu, Vosse odpověděl: „To vše je součástí diskuse a zatím nemáme jasný pocit.“

S přidáním WEC do jeho programu letos Rossi závodil pouze ve dvou sprintových víkendech, v Brands Hatch díky své lásce k okruhu a domácímu závodu v Misanu.

Rossi jednostranně oznámil, že na nováčkovském testu WEC v Bahrajnu 3. listopadu pojede s M Hybrid V8 Hypercar od BMW.

BMW a WRT ještě nepotvrdily datum jeho slíbené jízdy v LMDh, i když objasnily, že to bude do konce roku.

Vosse řekl: „Vypadá to, že bude řídit prototyp do konce roku, jak jsme řekli, a nejlepší příležitost k tomu vypadá jako nováčkovský test.”

Rossi zdůraznil, že závodění na LMDh v budoucnu „není cílem, který jsem si stanovil“, ale naznačil touhu závodit v nejvyšší třídě WEC.

„Rád bych závodil v Hypercaru, protože je to MotoGP prototypů. Možná v budoucnu bude místo v Hypercaru – uvidíme.”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »