Peugeot se nespokojí s tím, že bude bez vítězství s novým 9X8, říká generální ředitelka Linda Jackson. Bez vítězství není program udržitelný.
Generální ředitelka Peugeotu Linda Jackson zdůraznila, že je důležité, aby francouzská značka začala v blízké budoucnosti bojovat o vítězství ve WEC se svým vozem 9X8, aby odůvodnila svou přítomnost v seriálu.
Jackson to sdělila během návštěvy paddocku WEC na letošních 6 hodinách Spa-Francorchamps, což je druhý výlet pro upgradeovaný 9X8 2024, který byl představen v březnu a debutoval v Imole.
Peugeot zahájil sezónu v Kataru bojem o umístění na stupních vítězů v tom, co bylo posledním závodem pro předchozí „bezkřídlovou“ verzí vozu, ale od té doby bojoval o výkon a dosáhl zatím nejlepšího umístění roku – devátého místa v Imole.
Jackson dala jasně najevo, že poté, co vůz prošel procesem úplného přepracování, Peugeot očekává, že se toto úsilí promítne do solidních výsledků. Nebýt na podiu není uspokojivé.
„Je jasné, že jsme to udělali pro vítězství, takže teď musíme předvést výkon,“ řekl Jackson novinářům ve Spa. „Jsem podnikatelka. Rozhodla jsem se dát Peugeot do tohoto šampionátu pro jeho slávu. Pokud vyhrajeme, je to skvělé pro image značky.
Tým je z hlediska efektivity na špici. Nyní je to skutečný tým, s jezdci v naší třetí sezóně. Pro fanoušky, pro nás, pro návratnost investice, abych byl upřímný, potřebujeme něco vyhrát. Je čas dodat výsledky. Nemůžeme v takovém sportu pokračovat deset let bez vítězství. Je to významná investice. Po třech letech potřebujeme mít výsledky.
Letos jsme auto předělali, na začátku třetí sezóny. Do čtvrté sezóny atd. potřebujeme mít výsledky. Cítíme, že se v žebříčku vytváří jakýsi střed pole, kde dominují možná tři týmy. A vzadu se to začíná docela komplikovat.
Pokud budeme takto pokračovat, šest let, sedm let bez vítězství, jaký je důvod, proč to děláme? Jsme tu, abychom vyhráli, ne?“
Na otázku, zda Peugeot zaznamenal návratnost investice za dva roky od svého debutu na WEC, Jackson zdůraznila skutečnost, že značka zaznamenala trend prodeje více vozů kolem červnového závodu 24 hodin Le Mans.
„Existuje spojení s prodejem, existuje spojení s image, a proto jsme se na začátku rozhodli vstoupit do tohoto sportu,“ řekla.
„Výsledkem není jen sportovní výsledek, je to návratnost investice. Takže to je pro nás velmi důležité a ano, je to úspěch.
„Každý měsíc máme prodejní křivku značky, která se opakuje, a porovnáváme ji s jinými značkami ve skupině Stellantis a viděli jsme, že v době Le Mans loňského roku to byl velmi silný faktor.