Sezona DTM odstartuje už tento víkend v Oscherslebenu, přičemž některé týmy s oznámením svých jezdeckých sestav otálely. Startovní rošt se rozrostl o další zvučná jména, která jsou známá i z prostředí královny motorsportu, formule 1.
Stejně jako vloni i letos nastoupí bude poměřovat své síly hned šest značek -Mercedes, Audi, BMW, Lamborghini, Ferrari a Porsche, přičemž některé z jejich týmů budou závodit se třemi vozy, ale najdou se i stáje s jedním autem.
Mercedes-AMG GT3
Winward Racing – Lucas Auer a David Schumacher
HTP Winward už má ve světě GT3 poměrně bohatou historii. Tým založený v roce 2013 sklízel okamžitě úspěchy. V debutovém roce ovládl 24 hodinovku ve SPA a rok na to kraloval sprintovému seriálu Blancpain. Po roce parnterství s Bentley se vrátili v roce 2016 k Mercedesu. Kromě mnoha vítězství ve VLN slavili v roce 2018 také titul v GT Masters mezi tými.
V sezoně 2019 převzal otěže nad HTP americký Winward, jenž mají nastartosti Bryce a jeho syn Russell Wardovi. O dva roky později zvítězili ve třídě GTD ve 24 hodinovce v Daytoně a v té samé sezoně byly při svém debutu v DTM nejlepším týmem Mercedesu.
Minulý rok trio Auer-Schumacher-Götz obsadilo druhou příčku, přičemž tahounem týmu byl beze sporu Auer, který získal většinu bodů a v šampionátu jezdců skončil na druhém místě se 153 body a 11 bodovou ztrátou na mistra Sheldona van der Lindeho. Na druhé straně tabulky naopak figuroval Schumacher, který nedokázal ani jednou bodovat. Götz si připsal 74 bodů a skončil 11.
Oproti loňské sezoně bude Winward startovat pouze se dvěmi vozy, do kterých se posadí ověřené rakousko-německé duo Auer a Schumacher.
Haupt Racing Team (HRT) – Luca Stolz a Arjun Maini
Stáj HRT byla založena před třemi lety bývalým pilotem DTM Robertem Hauptem, jenž převzal z velké části tým Black Falkon. Ihned po převzetí otěží dokázalo HRT triumfovat v NLS a GT World Challenge.
V roce 2021 k týmu připojil bývalý šéf HWA Ulrich Fritz coby ředitel. Veškeré změny přinesly své ovoce v podobě zisku mistrovského titulu mezi jezdci, když byl korunován Maximilian Götz. Ten však s týmem již nepokračuje a nahradí jej Luca Stolz s Arjunem Mainim, který závodil pro tým GetSpeed.
Landgraf – Maro Engel, Jusuf Owega
V roce 2000 založil závodní stáj dlouholetý pilot Klaus Langraf, jehož tým je o té doby aktivní v mnoha sériích. Od roku 2018 závodí s vozy s třícípou hvězdou ve znaku. Až tři roky na to se jezdci radovali z prvního vítězství a pole postion.
V minulé sezoně vyhrál Raffaele Marciello s „Mamba designem“ titul. Pro sezonu 2023 přesouvá do DTM se dvěma vozy, které budou pilotovat matador DTM Maro Engel a nováček Jusuf Owega.
Audi R8 LMS GT3 Evo II
Abt Sportsline – Kelvin van der Linde a Ricardo Feller
Tým z Kemptenu je již nedílnou součástí šampionátu od roku 2000. Po přechodu na pravidla GT3 pak nastoupili s triem Kelvin van der Linde, Mike Rockenfeller a Lucas di Grassi. V minulé sezoně setrval pouze Jihoafričan, kterého doplnil navrátilec René Rast a šampion ADAC GT Masters Ricardo Feller.
Stejně jako Winward Racing také Abt Sportsline nastoupí pouze se dvěma závodníky, prodloužili tedy s van der Lindem a Fellerem.
Engstler Motorsport – Luca Engstler
Legenda cestovních vozů Franz Engslter založil závodní stáj už v roce 1996, kdy se účasnil poháru cestovních vozů STW. Později se soukromým týmem BMW závodil ve WTCC. Později měl také úspěnou éru v TCR a ADAC GT Masters.
V letech 2011 a 2012 za volantem BMW Alpina B6 GT3 Dino Lunardi a Alexandros Margaritis, kteří si dojeli pro titul mezi jezdci.
Na konci roku 2022 se tým okolo Luci Engstlera vrátil do GT3, přesněji s Audi do DTM. Na pozici vedoucího projektu byla jmenována legenda DTM Manuela Reutera.
Attempto Racing – Patric Niederhauser a Mattia Drudi
Hannoverská stáj se sídlem nedaleko letiště byla založena v roce 2005 Arkinem Akou coby amatérský tým, který nastupoval v mnoha Porsche Cupech, v nichž vyhrál titul.
Od roku 2018 startuje v evropské GT World Challenge a o dva roky později téměř vyhrál 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps. Vloni debutovali s Mariusem Zugem. Němec si připsal celkem 13 bodů.
Letos svůj tým rozšiřují o další vůz, přičemž obě místa obsadí nováčci. K týmu se připojí mistr ADAC GT Masters z roku 2019 Patric Neiderhauser a 24 letý Ital Mattia Drudi.
BMW M4 GT3
Schubert Motorsport – Sheldon van der Linde a Rene Rast/Dries Vanthoor
Schubert Motorsport vznikl na přelomu tisíciletí. Založil jej závodník Thorsten Schubert. Přestože byly jeho vozy úspěšné, tak první triumf se mu podařilo získat až v roce 2015, když vyhrál v ADAC GT Masters titul mezi týmy. Sezonu 2018 absolvoval s motory od Hondy, než se opět vrátil k BMW.
V sezoně 2022 tým v čele s Sheldonem van der Lindem dominoval a zajistil si tak titul jak mezi jezdci, tak i mezi týmy. Korunku se budou snažit obhájit s Jihoafričanem a René Rastem. Dries Vanthoor nahradí Rasta v případě, kdy se budou křížit termíny závodů DTM a formule E.
Project 1 Motorsport – Marco Wittmann a ???
Tým Project 1, který byl dříve znám pod názvem Tolimit, byl založen v roce 1993 bývalým manažerem Tima Glocka Hansem-Bernardem Kampsem a Jörgerm Michaelsem. V Porsche Carrera Cup a Porsche Supercup získali nespočet titulů, než stáj vstoupila v roce 2018 do třídy GTE Am v šampionátu vytrvalostních závodů WEC.
V sezoně 2021 nastupovali v BMW M2 Cupu v rámci víkendů DTM a v DTM Trophy. Letos přichází do DTM coby nástupce Walkenhorstu, přičemž angažovali továrního jezdce Marca Wittmanna.
Kdo bude sedět v druhém BMW je však otázkou.
Lamborghini Huracan GT3 Evo2
SSR Performance – Mirko Bortolotti, Franck Perera a Alessio Deledda
Společnost SSR Performance GmbH sídlící v Mnichově opravuje a provádí údržby sportovních a historických vozů. SSR je zkratkou Stefan Schund Racing, který založil v roce 2020 svůj vlastní tým, přičemž spolupracuje s týmem Manthey (Porsche). A právě proto zřejmě ovládl při svém debutu v ADAC GT Masters jak šampionát jezdců, tak šampionát jezdců.
Letos tým čeká premiéra s novým vozem. Zatímco vloni závodili s Porsche 911 GT3 R, tak tentokrát nasadí tři Lamborghini, do kterých usedne ostřílený mazák ve světě GT Mirko Bortolotti, Alessio Deledda a nováček Franck Perera,
Grasser Racing Team – Clemens Schmid a Mick Wishofer
Grasser Racing se řadí k úspěšným týmům v GT sportu. Rok 2019 pro ně byl zřejmě tím nejlepším, neboť vyhráli 12 hodinový závod v Sebringu, 24 hodinvoku v Daytoně a v GT Mastars se stali vicemistry. Díky těmto výkonům se stali nejúspěšnějším rakouským týmem. U všech úspěchů byl přítomen Bortolotti, který vloni skončil celkově čtvrtý.
Na rozdíl od minulé sezony bude mít na startu pouze dvě auta. Jedno z nich bude řídit nadále Clemens Schmid. Jeho týmovým kolegou bude Mick Wishofer. 19 letý Rakušan si za čtyři roky působení v ADAC GT Masters připsal dvě vítězství a dvě třetí místa. Nicméně v konečném hodnocení skončil nejlépe 12.
Porsche 911 GT3 R
Team Bernhard – Ayhancan Güven a Laurin Heinrich
Tým se dříve ještě pod jménem Tým 75 specializoval na rallye, avšak v roce 2013 přešel na vytrvalostní závody, přičemž začínal v Porsche Carrera Cupu a o tři roky později si odbyl svou premiéru v ADAC GT Masters, kde si dojel pro šest výher a čtyři polepositions.
Pro tento ročník došlo k rozšíření o jeden vůz, přičemž duo bude složené ze dvou nováčků Ayhancana Güvena a Laurina Heinricha. První jmenovaný však má už za sebou dva závody v DTM, když minulý rok na Norisringu usedl do Ferrari týmu AlphaTauri AF Corse. Pro Heinricha to bude premiéra. Doposud několik let závodil v Porsche Carrara Cupu a Porsche Supercupu, ve kterých získal dva tituly.
Manthey EMA – Thomas Preining a Dennis Olsen
Tým Manthey založil v roce 1996 vicemistr DTM Olaf Manthey, přičemž v roce 2001 si odbyl debut v DTM, ve kterém závodil s vozy Mercedes. Avšak v šampionátu se udržel pouhé dva roky. Do povědomí se dostal ale díky legendární 24 hodinovce v Zeleném pekle s tzv. „Grellem“.
V roce 2013 žezla převzalo Porsche. O dva roky později si Mantley odkoupil nazpátek 51%. Poté se však stáhl do ústraní a firmu vedou bratrové Nicolas a Martin Raederovi. Jelikož se stáj rozhodla ukončit ke konci roku angažmá ve WEC, tak vznikl prostor pro start v DTM, kde budou nastupovat ve spolupráci australským partnerským týmem EMA.
Svůj debut absolvují s Rakušanem Thomasem Preiningem a Dánem Dennisem Olsenem.
Toksport WRT – Christian Engelhart a Tim Heinemann
Dalším nováčkem na startovním roštu je turecká stáj založená Serkanem Duruem v roce 2002, která se proslavila zejména v rallye, což už napovídá zkratka v jeho názvu – WRT neboli World Rally Team.
Dohromady se už účastnil 26 různých závodních sérií, ve kterých nasbíral se svými svěřenci nespočet titulů. V tomto roce rozšíří své portfolio o další šampionát, a to právě DTM. Angažmá dostali Christian Engelhart a dvojnásobný šampion DTM Trophy Tim Heinemann.
Ferrari 296 GT3
Emil Frey Racing – Jack Aitken a Thierry Vermeulen
Stáj, kterou založil největší automobilový prodejce v Evropě Emil Frey, vznikla v roce 2011. S vlastně vyvíjeným Jaguarem XK Emil Frey G3 se účastnili do roku 2018 vytrvalostních závodů, přičemž vůz pilotoval šéf týmu Lorenz-Frey-Hilti. V Silver-Cupu vytrvalostní série Blancpain dokonce vyhráli titul.
V roce 2015 se stali továrním týmem Lexusu, se kterým závodili na ikonickém Nordschleife. V roce 2019 přešli k Lamborghini a už v prvním společném roce s Huracan GT3 vyhráli v seriálu GT Open jak týmový pohár, tak i šampionát jezdců. Pro sezonu 2022 se přestěhovali do ADAC GT Masters, kde v pátém závodě na okruhu v Zandoortu dvojice Konsta Lappalainen a Mick Wishofer slavili premiérový triumf týmu. Druhé auto s Albertem Costou a Jackem Aikenem za volantem skončilo celkově na čtvrtém místě. V poháru konstrukérů získali titul.
Pro sezonu 2023 se rozhodli přejít k Ferrari. Aitken, jenž se v roce 2020 objevil ve formuli 1 v Sachíru coby náhradník pilota Williamsu George Russella, si odbude svůj debut v DTM, stejně tak syn manažera dvojnásobného mistra světa F1 Maxe Verstappena, Thierry Vermuelen.