Kvůli NLS se nezúčastní testů DTM hned několik jezdců a týmů

Kvůli NLS se nezúčastní testů DTM hned několik jezdců a týmů

 
  

Kalendář vytrvalostních závodů NLS nehraje DTM vůbec do karet, jelikož hned několik týmů bude muset plnit své povinnosti v obou šampionátech a dojde ke kolizi termínů testů DTM a třetím podnikem na Nürburgringu.


Oficiální předsezonní testy DTM se odehrají 15. a 16. dubna na Spielbergu, jenže v ten samý víkend se pojede také vytrvalostní závod na Nürburgringu. Piloti tento podnik nechtějí vynechat, jelikož je přípravou na prestižní 24 hodinovku na tamním okruhu, která se bude konat 20. a 21. května. Navíc bude 22. a 23. dubna kvalifikační závod. V tento termín naopak dojde ke křížení termínu s úvodním víkendem GT World Challenge Europe v Monze, kterého se také účastní množství týmů z NLS.

„Samozřejmě, že to není dobrá situace, protože když chcete vyhrát, chcete před 24 hodinovým závodem nasbírat co nejvíce zkušeností. Nepomáhá, když s kříží dvě události,“ uvedl šéf týmu HRT Ulrich Fritz v rozhovoru pro portál Motorsport.com.

Stáj Huberta Haupta se dostala do prekérní situace, jelikož jezdci Luca Stolz a Arjun Maini jsou v soupisce DTM, tak i NLS. Jak si se situací poradí? „Musíme se na tom dohodnout s partnery. Jde testovat jeden den v DTM? Bude se testovat oba dny? Pojedeme testovat s jedním autem tam, budou se tam jezdci měnit? Všechno to záleží na našem programu na Nordschleife.“

Zatímco u Haupta uvažují nad rozděleným programem, tak u týmu Manthey se rozhodli, že dají přednost DTM, což se dá pochopit. Stáj z Nürburgu totiž bude v šampionátu debutovat, takže chtějí nasbírat co nejvíce zkušeností. Na Spielbergu se tedy Thomas Preining objeví, nicméně u Dennise Olsena visí otazník.

BMW to má ještě komplikovanější

Mnichovská parta musí vynechat už úvodní závod NLS, který se pojede příští týden. Sheldon van der Linde a Marco Wittmann totiž budou testovat vůz LMDh v Sebringu a tým mohl nominovat pouze dva jezdce pro dvě auta.

„Dostanu jezdce od továrny, který to může rozdělit, ale vycházím z toho, že budu mít své jezdce,“ řekl šéf Rowe (NLS) Hans-Peter Naundorf, jenž tak nepřímo potvrdil, že se úřadující šampion DTM (Schubert) a Wittmann z nově příchozího týmu Project 1 zúčastní jen druhého dne testů.

Dopraví jezdce do Spielbergu soukromé letadlo?

Problém však je, že tratě jsou od sebe celkem daleko, takže budou muset využít soukromé letadlo, aby se piloti do 800 km vzdáleného Spielbergu dopravili.

Závod NLS končí v 16 hodin, ale okruh lze opustit až o hodinu později, jak přibližuje Fritz: „Jsem zvědavý, jestli je let z Frankfurtu do Grazu. Po skončení by se muselo pronajmout soukromé letadlo – a pak se dostanete do bodu, kdy není efektivní, jít testovat na jeden den.“

Nejenže by závodníci nestihli testy, což je nejklíčovější, ale přišli by také o focení před greensreenem pro TV a o mediální den.

Jak mohl ADAC dopustit kolizi termínů?

Podle informací portálu Motorsport-Total.com za křížení termínů může pozdní předání šampionátu ADACu a také fakt, že většina tratí už je v týdnu zabraná pro jiné akce, jako jsou například trackdays.

Avšak termín 15.-16. dubna ve Spilebergu byl volný, jelikož se tam měl o tomto víkendu jet ADAC GT Masters. Pozdější datum by bylo problematický z toho důvodu, že by nebylo dost času na vytvoření grafiky pro televizi.

„Problematika kolize s NLS nebo kvalifikačním závodem na 24 hodinovku je známá – známe jí velmi dobře z předchozích let,“ připomíná mluvčí ADACu.

„Proto jsme s týmy DTM, které už avizovaly, že někteří jezdci pravděpodobně nebudou na místě oba dva dny, v kontaktu. Hodně teď záleží na výsledku prvních dvou závodů NLS.“

Když ještě DTM zastřešovala společnost ITR, tak za neúčast pilotů na testech musela zaplatit tučnou pokutu. Minulý padla pokuta 15 000 euro (bez DPH) za testy a 2 000 euro (bez DPH) za tréninky, kvalifikace a závody, když kvůli nakažení koronavirem vypadla Emsee Hawkey.

Toto však už pod ADACem nehrozí. „Účast na testech je pro týmy a jezdce DTM povinná a koneckonců je to i v jejich vlastím zájmu. Seznam přísných trestů za neúčast není,“ uzavřel mluvčí ADACu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »