Cassidy a van der Linde bojovali o vítězství až do posledního kola

Cassidy a van der Linde bojovali o vítězství až do posledního kola

 
  

Nick Cassidy držel Sheldona van der Lindeho na uzdě na jeho cestě k prvnímu vítězství v DTM. Věděl, že má jen jednu šanci udržet BMW za sebou.


Nick Cassidy to dokázal, v nedělním závodě ve Spa-Francorchamps se pilot AF Corse Ferrari se dostal na stupně vítězů závodu DTM a to v podobě výhry. Pro svůj premiérový úspěch se ale Novozélanďan musel hodně snažit a především bránit svou pozici.

Klíčovým okamžikem byla zastávka v boxech, která ho přivedla před Sheldona van der Lindeho, který byl do té doby ve vedení závodu. Výměna pneumatik neprobíhala pro jezdce Schubert-BMW hladce. Van der Linde ztratil tři sekundy. „Věděl jsem, že jsme tam ztratili spoustu času a také, že Nick byl před zastávkou velmi rychlý. Věděl jsem, že to bude blízko, ale nevěděl jsem, jestli bude přede mnou,“ řekl Sheldon van der Linde. 

Přesně to však Cassidy byl po výjezdu z boxů. Nyní bylo rozhodující další půlkolo – a duo předvedlo špičkový souboj kolo na kolo.

„Ve zpětném zrcátku jsem viděl, jak se ke mně Sheldon blíží. Řekl jsem: Teď musím zvládnout Eau Rouge na studených pneumatikách, nebo mě dostane. Povedlo se, ale bylo to těsné,“ ohlíží se Cassidy za rozhodujícími metry po výjezdu z boxů.

A van der Linde? V rozhodující chvíli se musel zvednout, a proto nemohl využít výhodu nejvyšší rychlosti BMW M4 GT3.

„Nedokázal jsem zajet Eau Rouge naplno. Nemohl jsem, protože jsem ztratil přítlak vepředu. Takže jsem bohužel musel zvednout trochu víc, než jsem chtěl,“ řekl Jihoafričan po závodě.

„Přišel jsem vedle něj v páté zatáčce, snažil jsem se jít ven. Dal mi dostatek prostoru, respekt k tomu. Mohl mě snadno postrčit. Je to pro mě těžké, protože jsem také chtěl vyhrát, ale zároveň jsem to nedokázal. Nechci zbytečně riskovat a zahodit pódium. V této fázi je pro mě důležité získat co nejvíce bodů,” dodal van der Linde.

Pro Cassidyho, který se dokázal prosadit i se studenými pneumatikami, duel neskončil.

„Pneumatiky se mi poté nezahřály tak dobře, jak bych očekával. V sektorech 2 a 3 byl stále o něco silnější než já. Ale dokázal jsem se udržet,“ řekl pilot AF Corse Ferrari.

Studené pneumatiky byl problém na dvě kola

Dvě kola po zastávce v boxech popisuje Cassidy jako „pravděpodobně nejtěžší“. Poté to vypadalo na pohodlné vítězství Cassidyho, ale ve finální fázi se musel znovu třást. Po pozdní full course yellow, způsobeném tím, že René Rast odstavil svůj vůz na trati, byl závod znovu uvolněn až na úplně poslední kolo.

„Přestřelka rozhodně nebyla na seznamu přání,“ vtipkuje Cassidy. Ale i tady se dokázal ubránit proti van der Lindemu. 

„Projel Eau Rouge [opět] velmi dobře a jak jsem řekl, je velmi těžké zůstat tam blízko s naším autem, protože tam ztrácíme hodně přítlaku. To nás stálo šanci v páté zatáčce,“ řekl lídr šampionátu, Sheldon van der Linde.

A nakonec zpečetil první vítězství Nicka Cassidyho v DTM. Jeho radost byla po projetí cílem příslušně velká: „Jsem v tomto šampionátu dlouho. Ale nikdy jsem tu nebyl celou sezónu, vždy jsem měl jen individuální vystoupení. A vím, jak těžký tento šampionát je.

Všichni tihle kluci jsou jezdci světové třídy. Soutěžit je jedna věc, ale bojovat o vítězství je věc druhá.“ 

Cassidy, hvězda díky svým úspěchům zejména v Japonsku (mistr 2017 a vicemistr 2018/2019 v Super GT a vicemistr 2018 a šampion 2019 v Super Formuli), konečně zvítězil i v DTM.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »