Během minulého závodního víkendu MotoGP, který se konal v Le Mans, zvítězil Enea Bastianini a získal tak už svou třetí výhru v této sezoně. Díky tomu se začalo hovořit o jeho možném přestupu do továrního týmu.
Enea Bastianini letos závodí pro tým Gresini, což je soukromý tým, který nemá tovární podporu. Jezdí na motocyklu Ducati specifikace 2021, tedy závodí na loňském modelu této značky. Jak ale svými výkony ukazuje, s motocyklem se sžil výborně a dokáže porážet jezdce Ducati, kteří mají tovární podporu a k dispozici nejnovější model motocyklu.
Bastianini předvádí velmi dobré výkony, v pořadí šampionátu mu patří třetí místo, na lídra pořadí Fabia Quartarara ale ztrácí pouze osm bodů.
Italský jezdec trochu zaskočil své soupeře během úvodního závodu sezony v Kataru, kde získal výhru. V dalších závodech sezony ale potvrdil, že se s ním bude muset počítat do soubojů o podiové pozice. Další výhru přidal v Americe, třetí vítězství získal minulý týden ve Francii.
Po této výhře se začalo mluvit o jeho případném přestupu do továrního týmu Ducati. Na příští rok nemá téměř žádný jezdec podepsanou smlouvu, takže se očekává docela velká přestupová rošáda.
Vše je zatím na vlně spekulací, avšak pokud se Bastianini bude nadále prezentovat dobrými výsledky a pokud bude i nadále nejlepším jezdcem Ducati v pořadí šampionátu, tak se dá předpokládat, že nabídka z továrního týmu přijde.
Pokud by se Bastianini dostal do továrního týmu, tak se nabízí otázka, koho by nahradil. Odpověď na ni není nijak těžká. Tím, kdo by musel odejít, by byl Jack Miller. Druhý jezdec týmu Francesco Bagnaia už má smlouvu s továrním týmem uzavřenou.
Na toto téma padla řeč také během tiskové konference po závodě Velké ceny Francie a Jack Miller se nechal slyšet, že situace je poměrně zřejmá, když Bastianini vyhrál tři závody a on zatím ani jeden. Navíc poznamenal, že Bastianini je Ital, takže by bylo zřejmé, komu by Ducati dala přednost.
Bastianini není jediným, kdo by mohl zamířit do továrního týmu Ducati. Dle některých spekulací na svou šanci postoupit výš čeká i Jorge Martín.
Pomyslný olej do ohně spekulací nedávno přilil sportovní ředitel Ducati Paolo Ciabatti, který pro Sky Sport Italia řekl, že „budoucnost Bastianiniho a Martína bude jasná v červnu“.
Zdá se, že Jack Miller má několik možností, kam se v roce 2023 přesunout, pokud s ním opravdu tovární tým Ducati smlouvu neuzavře. Nabízí se možnost, že by i nadále závodil na Ducati, ale vrátil by se zpět do týmu Pramac. Nedávno Miller řekl, že případný návrat do tohoto týmu by mu nevadil, protože tam zažil hezké časy a v týmu se cítil dobře.
Podle informací, které zveřejnila italská stanice Sky Sport, by mohl Miller přestoupit do týmu KTM. Šéfem týmu Red Bull KTM je nyní Francesco Guidotti, který dřív vedl tým Pramac a zrovna v té době pro něj závodil právě Miller. Takže by se mohlo schylovat k návratu těchto dvou do stejné garáže.
Celou situaci s přestupy na rok 2023 zamotalo rozhodnutí Suzuki o odchodu z MotoGP. Jak Joan Mir, tak Alex Rins nyní hledají angažmá na následující sezonu a zdá se, že oba jsou v hledáčku rakouské továrny. Takže získat místo u KTM momentálně vypadá jako poměrně těžký boj. Navíc Brad Binder už je na příští rok pod smlouvou.
Vyjednávání a přestupový kolotoč MotoGP na sezonu 2023 (a případně na sezony příští) se začíná rozjíždět a zdá se, že to bude bláznivá jízda. Pod platnou smlouvou jsou na příští rok pouze 4 jezdci, a to Francesco Bagnaia u Ducati, Marc Márquez u Repsol Hondy, Brad Binder u týmu Red Bull KTM a Franco Morbidelli u továrního týmu Yamahy.