Smíšené pocity pro Jílkovou a Hauba po prvním víkendu ADAC GT4 Germany

Smíšené pocity pro Jílkovou a Hauba po prvním víkendu ADAC GT4 Germany

 
  

Německý šampionát vozů kategorie GT4 měl o víkendu po zimní přestávce návrat. Na piloty čekala tradiční výzva v podobě Oscherslebenu, kde se fanoušci rozhodně nenudili. Kromě toho, že konečně mohli volně po paddocku bez roušek a testů na covid, mohli na vlastní oči vidět německou premiéru Gabriely Jílkové a Roberta Hauba u týmu Drago Racing Team ZVO.


Do prvního závodu se kvalifikoval Haub na šestnáctém místě, což nastavilo základ toho, jak se sobota odvíjela. Američan dokázal získat několik pozic k dobru ve svém stintu, přičemž vůz předával Jílkové těsně za nejlepší desítkou.

„Start se mi hodně povedl, dokázal jsem předjet několik jezdců a šetřit pneumatiky pro konec závodu. Nastavení bylo dobré, a proto si myslím, že kdybychom se kvalifikovali výše, tak jsme mohli mít ještě lepší závod. Důležité ale bylo bodovat, protože hodně soupeřů v boji o titul nedokončilo,” komentuje dění Haub.

Týmová kolegyně nastoupila do vozu přibližně v polovině prvního závodu, přičemž započala její stíhací jízda. Několik odvážných manévrů jí posunulo až na šesté místo, čímž se zapsala jako nejlepší Mercedes.

„Nikdy není snadné naskočit do vozu v rozjetém závodě, ale hned po odjezdu z boxů jsem měla dobrý pocit. Mercedes byl dobře připraven a pneumatiky také skvěle fungovaly. Předjíždět sice nebylo snadné, nicméně jsme dokázali šestým místem z minima maximum. Při debutu naší stáje Drago Racing Team ZVO v ADAC GT4 Germany jsem tak velmi hrdá na to, co jsme dokázali,” dodává Češka.

Druhý závod víkendu se vyvíjel přesně opačně. Jílková zajela druhou řadu v kvalifikaci, ale svým stintem se protrápila. Češka sice statečně bojovala a snažila se defenzivně bránit, ale rychlost vozu nebyla až tak dobrá.

Američan se tak ve svém stintu snažil minimalizovat ztráty, ale to se bohužel vymstilo. Závodník pár minut před koncem závodu minul brzdný bod a narazil do Porsche Pavla Lefterova před sebou, který se roztočil. Haub byl pro poškozený chladič nucen okamžitě zastavit, tudíž závod nedokončil.

„Piloti přede mnou brzdili o něco dříve, než ve všech kolem předtím, zatímco já jsem zase brzdil o něco později. Tím vznikl takový domino efekt, který nás stál ve druhém závodě top 10. Byla to moje chyba, což přiznávám.

Jsem si ale jistý, že do budoucna se něčemu takovému vyvaruji. Koneckonců je to stále teprve má druhá sezona v motorsportu a postupně se učím,” dodává závodník.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »