Společnost ITR, která DTM zaštiťuje, dělá po kontroverzním finále na Norisringu velké zásahy do pravidel. Budou padat totiž velmi bolestivé tresty za aplikování týmové režie. Novinka bude platit jak v německém šampionátu cestovních vozů, tak i v DTM Trophy.
Závěrečný závod sezony na Norisringu. V čele je prozatímní lídr tabulky Liam Lawson ve Ferrari 488 GT3. Za ním jede Kelvin van der Linde, který dělá v první zatáčce úplně tu samou chybu jako o den dříve, avšak s fatálními následky pro Lawsona, jehož vůz byl po kontaktu poškozen. Do vedení se tak dostává mercedes Lucase Auera. Tým však aplikuje týmovou režii a nařídí Rakušanovi, aby pustil Maximilana Götze před sebe, který díky nehodě Lawsona a poslušenému Auerovi získal titul mistra světa.
Právě tato událost rozpoutala mezi fanoušky velké nevole a mnoho nadšenců do DTM bylo tak znechuceno, že na sociálních sítích psali o tom, jak DTM přestanou sledovat a radši dají přednost jiným závodním sériím.
Nicméně i Gerhard Berger stál na straně fanoušků: „S takovýmito umělými přesuny mé sportovní srdce nesouhlasí. Když jezdec ze své vlastní iniciativy rozhodne pro dobro týmu, pak je to v pořádku. Ale má to také své meze. Je absolutně neakceptovatelné, když týmy nebo jezdci dostanou příkaz vzdát se pozice ve prospěch někoho jiného.“
Týmová režie byla dokonce už jednou zakázaná, a to v roce 2020 a při aplikování hrozila pokuta až 250 000 €. Ovšem pro sezonu 2021 bylo toto pravidlo zrušeno z důvodu nových pravidel GT3, která měla upřednostňovat soukromé týmy nad výrobci.
Po roční pauze se tak toto pravidlo vrací zpět. Od nadcházejícího ročníku nesmí kdokoliv z týmu nařídit svým pilotům, aby se navzájem pustili, jinak bude hrozit až vyloučení ze šampionátu!