Před několika měsíci jsme tu měli článek na téma MotoGP přestupů a změn v poli pro sezonu 2022. Od té doby se mnoho věcí změnilo, někteří další jezdci byli potvrzení na startovním roštu a také se odehrály trochu nečekané změny.
Hlavním tématem posledních dní je továrna Yamaha. Nejen, že se řeší, jak budou týmy Yamahy vypadat v sezoně 2022, ale také se řeší, v jakém složení vlastně dojedou letošní sezonu.
Co se týče roku 2022, tak jediná v současné chvíli jistá věc je ta, že v továrním týmu Monster Yamaha bude závodit Fabio Quartararo. Jeho týmovým kolegou by se měl stát Franco Morbidelli, avšak čeká se na oficiální potvrzení.

Soukromý tým Yamahy už nebude sponzorován společností Petronas. Tato olejářská firma opouští MotoGP, jejich týmy už nebudou působit v Moto2 a v Moto3, ale tým SRT v MotoGP zůstane, dokonce je i jisté, že to bude s motocykly Yamaha. Kdo bude tým sponzorovat a jaké bude personální obsazení, to je zatím velmi nejasné.
Nicméně, vypadá to, že Razlan Razali a Johan Stigefelt v tomto projektu zůstanou. Co se týče sponzorů, tak se spekuluje, že jedním z nich by mohl být WithU.
Jezdecké složení je zatím velkou neznámou, s týmem je spojováno velké množství jezdců. Velmi žhavým kandidátem je ale Andrea Dovizioso, který by měl jet v týmu Petronas už letos a na příští rok má údajně ústní dohodu, že bude závodním jezdcem satelitního týmu Yamahy a bude mít k dispozici motocykl specifikace 2022. Druhým jezdcem by mohl být Darryn Binder, který by tak přišel rovnou z Moto3.

O těchto dvou jezdcích se v současnosti mluví nejvíc, ale s tímto týmem byli v nedávných týdnech spojováni také Jake Dixon, Xavi Vierge, Marco Bezzecchi nebo Iker Lecuona.
Dalším týmem, o kterém se v posledních dnech mluví, je tým VR46. Tento tým by měl převzít tým Avintia a měl by provozovat motocykly Ducati. Očekávalo se, že hlavním sponzorem bude olejářská firma Aramco ze Saúdské Arábie a tým tak ponese název Aramco Racing Team VR46, ale vyskytly se komplikace.
Saúdský princ slíbil financovat tým Aramco skrz agenturu Tanal Entertainment Sport & Media, ale slíbená částka dosud nedorazila. Mělo by se jednat o 18 milionů dolarů na sezonu po dobu pěti let. To by týmu VR46 zaručovalo velmi slušný rozpočet a mohl by si dovolit provozovat oba motocykly specifikace 2022.

Podle různých spekulací to vypadá, že tato částka už ani nedorazí a že ani Aramco nebude hlavním sponzorem týmu. Důvodem může být to, že princ Abdulaziz bin Abdullah Al Saud si velmi přál, aby v týmu závodil Valentino Rossi, jenže ten oznámil po letošní sezoně ukončení závodní kariéry v MotoGP. Dle některých spekulací to vypadá tak, že když nebude Rossi, tak nebudou ani slíbené peníze.
Nicméně, není důvod panikařit, tým má i plán pro případ, že by takového bohatého sponzora neměl. To byl konec konců jejich prvotní plán. Společnost Aramco se začala o tým VR46 zajímat až později. Valentino Rossi a celý tým VR46 má za poslední roky kolem sebe vybudován stabilní tým a stabilní sponzory, kteří ho určitě podpoří. Jen by si asi nemohli dovolit motocykly 2022, ale museli by se spokojit s těmi ve verzi pro sezonu 2021.
Jezdecké složení týmu VR46 zatím nebylo potvrzeno, ale i nadále jsou s týmem nejvíce spojovaní Luca Marini a Marco Bezzecchi.
Co se týče dalších týmů a jezdeckých změn, tak zde už je situace o něco klidnější a jasnější. V továrním týmu Ducati budou závodit Jack Miller a Francesco Bagnaia, v týmu Pramac Ducati se opět objeví Jorge Martín a Johann Zarco.

Dalším týmem, který bude provozovat motocykly Ducati, bude nově tým Gresini. Již také bylo potvrzeno jezdecké složení, které budou tvořit Enea Bastianini a Fabio Di Giannantonio.
Vyřešená situace je u obou týmů továrny KTM. V týmu Red Bull KTM Factory zůstane dvojice Brad Binder a Miguel Oliveira, v týmu Tech 3 se objeví dva nováčci v MotoGP Remy Gardner a Raúl Fernández, kteří jsou letos týmovými kolegy v týmu Ajo v Moto2.
Vypadá to, že jasno je také u Hondy a zde se nic zásadního měnit nebude. V týmu Repsol Honda pojedou Marc Márquez a Pol Espargaró, v týmu LCR budou závodit Alex Márquez a Takaaki Nakagami.
Také tým Suzuki by měl, co se jezdeckého složení týče, zůstat beze změn. I v roce 2022 v tomto týmu budou závodit Joan Mir a Alex Rins.

Po odchodu Davide Brivia po loňské sezoně tým letos nemá jednoho svého hlavního šéfa, Suzuki prozatím vede Shinichi Sahara, ale pro příští rok by rádi opět měli šéfa týmu. Spekuluje se o tom, že tuto roli by mohl převzít Wilco Zeelenberg, který nyní působí u týmu Petronas Yamaha, ale vzhledem ke změnám, které tým čekají, není jisté, zda Zeelenberg u Yamahy zůstane.
Jak už bylo oznámeno před časem, tým Aprilia již nebude satelitním týmem provozovaným týmem Gresini, ale bude se jednat o tovární tým. Jestli to bude znamenat personální změny ve vedení týmu, zatím nebylo oznámeno. Oznámená ale byla závodní dvojice, kterou budou Aleix Espargaró a Maverick Viñales.