Ángel Nieto se narodil v lednu roku 1947 ve městě Zamora ve Španělsku. Do závodů Grand Prix poprvé nakouknul v roce 1964.
Nieto se specializoval na nižší kubatury v rámci mistrovství světa. Závodil v kategoriích 50cc, 80cc a 125cc. I přesto, že v hlavní kategorii nikdy nezávodil, tak ho spousta motocyklových jezdců historie i současnosti řadí mezi nejlepší závodníky všech dob.
Velkou část své kariéry spojil Nieto se značkou Derbi. Na motocyklech této značky závodil v kategorii 50cc, později také v kategorii 125cc.
Svou první výhru získal ve Velké ceně Východního Německa na okruhu Sachsenring v roce 1969. Bylo to v kategorii 50cc a v tom roce přidal ještě vítězství na Ulster Grand Prix a stal se mistrem světa.
Titul mistra světa v kategorii 50cc získal také v roce 1970. V tom roce už se účastnil také šampionátu 125cc, kde hned ve své první sezoně vyhrál několik závodů a celkově skončil druhý.
Úspěšně spojit obě kategorie zvládal i v dalších letech. V roce 1971 skončil celkově druhý v kategorii 50cc a získal titul v kategorii 125cc. O rok později se stal mistrem světa v obou kategoriích, což je z dnešního pohledu neskutečné.
V roce 1973 změnil značku motocyklu. Odešel od Derbi a závodil na motocyklu Morbidelli, objevil se pouze v kategorii 125cc. Sezona se mu ale nevydařila podle představ a on byl celkově klasifikován na sedmém místě. O rok později se tak vrátil k Derbi a celkově skončil třetí.
V roce 1975 se vrátil do kategorie 50cc, závodil na motocyklu Kreidler, ve všech závodech sezony skončil na stupních vítězů a získal titul mistra světa. Ve stejné kategorii získal mistrovský titul také v roce 1976, to ale bylo na motocyklu Bultaco. Od tohoto roku opět kombinoval závodění v kategoriích 125cc a 50cc.
Titul v kategorii 50cc vyhrál také v roce 1977. V roce 1978 pak během sezony měnil značku motocyklu, ale nakonec byl ještě druhý v kategorii 125cc.
V roce 1979 se soustředil pouze na kubaturu 125cc, za řídítky motocyklu Minarelli vyhrál osm závodů sezony a získal svůj další titul. O ten bojoval i v roce 1980, nakonec se musel spokojit se třetím místem.
Následujícího roku se ale vrátil na trůn kategorie 125cc, kde vybojoval další titul. Toho roku si také vyzkoušel závodění v kategorii 250cc.
Další tituly v kategorii 125cc získal v letech 1982, 1983 a 1984. Všechno to byly tituly na motocyklu značky Garelli.
V roce 1985 se po letech vrátil k Derbi a zkusil závodit v kubatuře 80cc, vyhrál jeden závod, ale žádné další výrazné výsledky nezapsal. V roce 1986 kombinoval kategorie 80cc a 125cc. To byla nakonec jeho poslední sezona v mistrovství světa. Závodní kariéru ukončil ve 39 letech.
Během své kariéry startoval do 186 závodů, z toho 90 vyhrál a získal 139 podiových umístění. Dohromady získal 13 titulů mistra světa, 6 v kategorii 50cc a 7 v kategorii 125cc. Samotný Nieto ale trpěl triskaidekafobií, což je chorobný strach z čísla 13, takže byl raději, když se o něm mluvilo jako o jezdci, který získal 12+1 titulů.
Po konci aktivní jezdecké kariéry se začal věnovat vedení závodního týmu, ve kterém závodili jeho syn Ángel Nieto Jr. a Emilio Alzamora. Věnoval se také komentování závodů pro španělskou televizi.
V roce 2000 byl zařazen do síně slávy Mezinárodní motocyklové federace. V Madridu existuje Muzeum Ángela Nieta, kde jsou vystavené některé jeho trofeje a další věci spojené se závoděním. V roce 2005 byl uveden dokumentární film s názvem Ángel Nieto: 12+1.
Oba jeho starší synové Ángel Jr. a Pablo se věnovali závodění a momentálně každý z nich vede závodní tým v Grand Prix. Jeho nejmladší syn Hugo se profesionálně věnuje tenisu. Nietův synovec Fonsi byl také motocyklových závodníkem.
V červenci roku 2017 jel Nieto na své čtyřkolce po Ibize, kde dlouhodobě bydlel, a byl sražen autem. Utrpěl těžká zranění, se kterými byl převezen do nemocnice a byl udržován v kómatu. Na začátku srpna byl z kómatu probuzen, ovšem jeho zdravotní stav se náhle zhoršil a Ángel Nieto ve věku 70 let zemřel.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…