Jak už to v posledních letech bývá, jakmile některý závodník uprostřed sezony nahrazuje jiného, nekončí to extra výsledkem. To samé se dá říct i o belgickém závodníkovi, který nahradil Romaina Grosjeana u Lotusu.
Jérôme d’Ambrosio se do formule 1 takovou cestou, jakou to bývá dnes v celku obvyklé – přišel z GP2 (dnešní formule 2).
Nejprve se usadil na pozici testovacího závodníka pro Virgin Racing a následující rok už závodil. Z Virginu vznikla Marussie, která rozhodně nepatřila mezi týmy, které mohly bojovat alespoň o body.
Belgičan byl během celé sezony poměrně dost neviditelný, přestože nedokončil jen tři závody. Celková čtyřiadvacátá pozice na konci roku určila, kam se bude muset d’Ambrosio poroučet.

Přišel tedy jediný logický krok, který ho mohl udržet ještě ve formuli 1. Závodník přijal roli testovacího a náhradního jezdce u Lotusu. I když tato pozice v týmu většinou jezdcům neumožní startovat v šampionátu, tak se na Belgičana usmálo štěstí, protože Grosjean dostal po incidentu ve Spa 2012 zákaz startu do víkendu na Monze.
Bohužel už tehdy platil zákaz testování během sezony a přestože v předcházejícím roce odjel všechny závody, tak měl závodník jistý handicap.
Lotus toho roku rozhodně patřil mezi top týmy, ale d’Ambrosio byl celý víkend prakticky neviditelný. Kvalifikoval se na šestnáctém místě a o jedno se posunul, jelikož Pastor Maldonado obdržel penalizaci deseti míst.

Start proběhl v podání belgického závodníka opatrně, ale dobře. Samotná Velká cena Itálie už byla v jeho podání jen o nudném kroužení a monopost E20 dovezl za body na třináctém místě.
D’Ambrosio v následujícím roce dokonce vůbec nezávodil, ale nakonec má poměrně bohatou kariéru, jelikož startuje prakticky od vzniku šampionátu ve formuli E.