Jak je známo, tak ve formuli 1 pouhý talent nestačí. V současné době obrovskou roli hrají peníze. Ten, kdo přinese větší balík peněz, má větší šanci získat kokpit. Své by o tom mohl vyprávět i Pascal Wehrlein, který přišel o místo právě z tohoto důvodu.
Juniorka Mercedesu a peníze mohou za Wehrleinův konec v F1
Pascal Wehrlein se poprvé v německém mistrovství cestovních vozů objevil v roce 2013 s týmem Mücke Motorsport. O rok později pak přešel k HWA, se kterým slavil své první vítězství v DTM.
Ovšem zlom v Pascalově kariéře přišel v sezoně 2015. Od Mercedesu tehdy dostal špičkovou techniku, která po skloubení s jeho nesporným talentem vynesla mistrovský titul. Němec se tak ve svých 21 letech stal nejmladším šampionem DTM.
Talentovaného mladíka si poté stáhl do formule 1 již neexistující tým Manor, jenž poháněly pohonné jednotky od Mercedesu. Ačkoliv měl k dispozici podprůměrnou techniku, dokázal MRT05 dovézt v Rakousku na fantastickém desátém místě, což byl druhý nejlepší výsledek týmu od GP Monaka 2014, kdy Jules Bianchi finišoval jako devátý.
Pro sezonu 2016 jej angažoval Sauber, se kterým opět podával skvělé výkony. Svého týmového kolegu Marcuse Ericssona porazil na plné čáře. Zatímco Švéd ukončil sezonu s prázdnou, tak Wehrlein bodoval hned dvakrát.
Ovšem pro následující sezonu se ocitl bez smlouvy. Sauber si chtěl ponechat Ericssona především díky tomu, že skrze jeho sponzory do týmu tekl nemalý balík peněz a do druhého kokpitu se naopak Ferrari snažilo protlačit svého juniora, což se jim koneckonců povedlo. Wehrleinovo místo totiž získal Charles Leclerc.
Ani v jiném týmu pro něj nezbyla volná sedačka, proto se pro sezonu 2018 vrátil s Mercedesem zpět do DTM. Jenže ani tam se nakonec příliš dlouho neohřál. Nicméně tentokrát tam nehrály roli peníze ani to, že patřil do juniorského programu německé stáje. Zkrátka doplatil na to, že se tým s trojcípou hvězdou ve znaku rozhodl nečekaně z DTM nadobro stáhnout.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2013 | Mücke Motorsport | DTM AMG Mercedes C Coupé | - | 10. | 3 | 22. |
2014 | HWA | DTM AMG Mercedes C Coupé | 1 | 1. | 46 | 8. |
2015 | HWA AG | DTM AMG Mercedes C Coupé | 2 | 1. | 169 | 1. |
2018 | Mercedes-AMG Motorsport Petronas | Mercedes-AMG C63 DTM | - | 3. | 108 | 8. |
Esteban Ocon v polovině sezony 2016 vyměnil monoposty za cesťáky
Stejně jako Wehrlein i on nejprve závodil v královně motorsportu. První zkušenosti nabyl s Lotusem E20 v prvním tréninku na Velkou cenu Abú Dhabí 2014. O dva roky později jej Renault angažoval na pozici rezervního jezdce.
Zároveň však měl stálou sedačku v DTM, kde hájil barvy ART. V polovině sezony se ale vrátil do formule 1, neboť ho Manor, za nějž jezdil i Wehrlein, povolal jakožto náhradu za Ria Haryanta. Zatímco Haryanto Wehrleinovi nestačil, tak Ocon mu byl vyrovnaným soupeřem.
Pro sezonu 2017 se stal stálým jezdcem Force Indie, kde přidělával pořádné vrásky ostřílenému mazákovi Sergiu Pérezovi. Stáj si toto duo ponechala i pro následující ročník, ve kterém se opět Ocon nenechal zahanbit. Jenže atmosféra mezi jezdci začala být velmi toxická, což vyústilo ve Francouzovo propuštění. Po roční nucené pauze se přidal k Renaultu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2016 | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | - | 9. | 2 | 26. |