Německý šampionát cestovních vozů byl populární i mezi italskými piloty. Za celou historii se v DTM vystřídalo celkem šest závodníků, kteří okusili i královnu motorsportu.
Emanuele Pirro
Ital startoval ve formuli 1 v letech 1989-1991 a zároveň byl jezdcem týmu Schnitzer v DTM. Právě za volantem BMW M3 Sport Evo získal coby aktivní pilot F1 vítězství na Nürburgringu. Nutno však dodat, že právě tento výsledek byl jeho kariérním vrcholem v DTM.
BMW ještě pilotoval po roční pauze, když se vrátil s týmem Bigazzi, se kterým dojel třikrát na třetí pozici.
Poté se ukázal ještě jednou v DTM, a to v sezoně 2004, tehdy však se stájí Joast spadající pod značku Audi.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1989 | BMW M Team Schnitzer | BMW M3 Evo | - | 3. | 0 | - |
1990 | Schnitzer Motorsport | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 36 | 15. |
1992 | BMW Team Bigazzi | BMW M3 Sport Evo | - | 3. | 85 | 12. |
2004 | Audi Team Joest | Audi A4 DTM 2004 | - | 5. | 11 | 11. |
Nicola Larini
Zatímco Ital ve formuli 1 nezářil a jeho maximem bylo druhé místo ve Velké ceně San Marina 1994 v barvách tradiční stáje z Maranella, tak v DTM dal o sobě vědět okamžitě. Svoji mistrovskou jízdu započal v roce 1993 v Alfě Romeo 155 V6 Ti, když ovládl úvodní dva závody sezony v Zolderu, poté přidal ještě tři triumfy na Nürburgringu, dva na Norisringu a po jednom ve Wunstorfu, v Diepholzu a na Alemannenringu.
Byť se mu v následující sezoně nepodařilo titul obhájit, tak zůstal se čtyřmi vítězstvími v nejlepší trojce.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1993 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 10 | 1. | 261 | 1. |
1994 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 4 | 1. | 150 | 3. |
1995 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 1 | 1. | 71 / 59 | 6. / 4. |
1996 | Martini Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 85 | 11. |
Alessandro Nannini
Alessandro Nannini byl v královně motorsportu aktivní mezi lety 1986 a 1990. Jeho působení ve formuli 1 ukončila nehoda v helikoptéře, během které přišel o pravou ruku. Ta mu byla po náročné devítihodinové operaci přišita.
Přes jeho vážné zranění se nevzdal a vrátil se za volant. Zamířil do DTM, ve kterém získal v 90 absolvovaných závodech ve speciálně upraveném voze týmu Alfa Corse pozoruhodných 14 vítězství. Většinu z nich získal v poslední sezoně, což mu vyneslo konečné třetí místo v šampionátu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1993 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 121 | 8. |
1994 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 4 | 1. | 149 | 4. |
1995 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 4. | 44 / 17 | 11. / 15. |
1996 | Martini Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 7 | 1. | 180 | 3. |
Gabriele Tarquini
Účastník 38 velkých cen Gabriele Tarquini, dnes známý především díky angažmá v mistrovství cestovních vozů WTCC, se poprvé svezl ve voze DTM v sezoně 1995, a to v závodech na Nürburgringu, Alemannenringu a na okruhu Magny Couurse. Přičemž dokončil pouze podnik ve Francii.
V následující sezoně odjel celou sezonu, když získal angažmá u týmu JAS Motorsport Alfa Romeo. Za volantem Alfy Romeo 155 V6 Ti, která se spíše pohybovala na chvostu startovního pole, si dojel ve Velké Británii pro své první a jediné vítězství v DTM.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Alfa Corse 2 | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 10. | 0 / 0 | - / 29. |
1996 | JAS Motorsport Alfa Romeo | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 1 | 1. | 60 | 14. |
Michele Alboreto
V Sennově a Prostově éře byl Michele Alberto nadějí Tifosi. Přestože během 194 startů do velkých cen stanul pětkrát na stupínku nejvyšším, na vysněný zisk titulu to nestačilo.
Rodák z Milána šel posléze zkusit štěstí do DTM, kde se upsal Alfě Romeo. Nicméně tuto štaci si nejspíše za rámeček nedal. V nejlepší desítce skončil pouze jednou, a to na Hockenheimringu, kde viděl šachovnicovou vlajku jako sedmý.
Následně se přesunul do vytrvalostních závodů, které se mu staly osudným. V roce 2001 přišel ve 44 letech o život během testů na Lausitzringu.
Giancarlo Fisichella
Zatímco Fisichellovi krajané nejprve závodili ve formuli 1 a až posléze nasedli do vozu DTM/ITC, tak Giancarlo to udělal přesně naopak. Před svou 14 letou štací ve formuli 1, která započala v roce 1996, se upsal pro sezonu 1995 týmu Alfa Romeo. Italskou stáj však reprezentoval i rok následující. Celkem zaznamenal sedm pódií.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Alfa Corse 2 | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 2. | 30 /37 | 15. / 10. |
1996 | TV Spielfilm Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 2. | 139 | 6. |