Přestože měl Prost platnou smlouvu, výrobce motorů Renault chtěl do týmu Ayrtona Sennu. Při podepisování kontraktu si ale Prost jasně řekl o to, že se svým rivalem už v jednom týmu být nechce.
Na úkor toho se Prost pod tlakem rozhodl kariéru ukončit, ale na odchod z formule 1 se stále necítil. Možností byl návrat k McLarenu nebo Ferrari, ale v obou týmech se nerozloučil zrovna v dobrém. Přesto McLaren závodníka pozval k testování nového vozu s motorem Peugeot.
Jelikož vzal Williams Sennu, tak byl Prost vyvázán ze svého kontraktu a mohl si hledat jiné místo. Existují i spekulace, že se Prost vyvázat nemohl a proto pouze testoval, ale pravděpodobně jen nechtěl poškodit jméno Peugeotu.
„Je to všechno otázka interpretace, ale nebudu vysvětlovat podrobnosti o kontraktu na veřejnosti. V oblasti formule 1 nelze vzít Ayrtona Sennu a zamést Alaina Prosta. Měl jsem fantastické vztahy s Williams-Renault a budu je udržovat. Ale v tuto chvíli již neexistuje skutečné spojení,“ řekl Prost před prvním testem v roce 1994.
Ron Dennis tak svého bývalého pilota pozval k testování vozu pro sezonu 1994, ale bylo hned jasné, že nový motor bude nekonkurenceschopný. Závodník nic ze svého talentu neztratil a všechny zaskočil svým výkonem. Nicméně jelikož už byl Prost v pokročilém věku a měl statut čtyřnásobného šampiona formule 1, tak se rozhodl nabídku na závodní sedačku nepříjmout.
„Musím upřesnit, že je to McLaren, kdo mě požádal, abych provedl tento test, a ne Peugeot. McLaren-Peugeot na mě nevyvíjí žádný tlak, abych letos odjel celé mistrovství. Ron a Jean-Pierre to vědí. Bylo by prakticky nemožné, aby mohli vyhrát mistrovství světa v prvním roce, ale pro ně je to dobrá příležitost mít pilota se spoustou zkušeností, který jim přinese hodně v oblasti reklamy a nastavení podvozku nového vozu,“ pokračoval Prost s vyjádřením k testu.
Následující rok se situace opakovala, ale Prost zase odjel překvapivě jen soukromý test. O to větší překvapení přišlo v roce 1996, kdy byl jmenován oficiálním jezdcem McLarenu. Francouz se chtěl stát podílníkem v McLarenu a případným šéfem stáje, to ale Dennis za žádnou cenu slyšet nechtěl. Už v té době navíc probíhala diskuze o tom, že by mohl čtyřnásobný šampion odkoupit stáj Ligier, ale Renault odmítal dodávat motory.
Pro rok 1997 se už o návrat do závodního kokpitu nepokoušel, jelikož na druhý pokus dokázal odkoupit francouzský tým Ligier a vytvořil z něj Prost Grand Prix.
McLaren získal v letech 1994-96 celkovou čtvrtou příčku v poháru konstruktérů a v úvodním roce s Peugeotem osmkrát stupně vítězů. Bohužel byl motor nespolehlivý, jelikož oba vozy McLarenu odstoupily dohromady sedmnáctkrát. Vítězství se tým dočkal až v roce 1997.
Mimochodem neznámým faktem je, že chtěl Jean Todt dostat do Ferrari po boku Michaela Schumachera právě Alaina Prosta. Prost měl držet ale statut týmové dvojky s tím, že pomůže Schumacherovi k zisku jezdeckého titulu. Francouz z počátku kývl na nabídku, ale naštěstí ji později odmítl.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…