Závod v Německu roku 1954 byl teprve třetím startem Karla Klinga ve formuli 1, ale už předtím si do svého životopisu mohl připsat hned několik úspěchů. Bylo mu 43 let, když následoval Juana Manuela Fangia, aby při svém debutu na francouzské GP dovezl Mercedes jako druhý, právě za legendárním šampionem.
Ale na Nürburgringu byl Kling rychlejší, než jeho týmový kolega. Závodník musel po ztrátě kola startovat ze zadní části startovního roštu, než vůbec stihl odjet kvalifikační čas. Aby toho nebylo málo, během závodu měl únik paliva, který by vyžadoval další zastávku v boxech.
„Musel jet naplno, protože jsem věděl, že si musím vynahradit čas, který budu potřebovat na tankování. Jezdil jsem jako blázen, upřímně. Limit otáček pro W196 byl 8500, ale ten den jsem většinu času jel až na 9000. Bylo mi to jedno!,“ vzpomněl po letech Kling.
V 15. kole z 22 se ujal vedení od Fangia. Kvůli velkému zmatku svého týmu Mercedes, který o předjetí netušil a vysílal signály z boxů, které mu připomínaly jeho povinnost hrát roli druhého jezdce Mercedesu na úkor argentinskému mistrovi. Kling však nikdy nezpochybnil jeho předurčenou roli.
„Bylo zcela správné, že týmové příkazy měly být ve prospěch Fangia, protože měl nejlepší šanci vyhrát mistrovství světa. Opravdu jsem se o Fangia nestaral, protože jsem měl únik paliva. Také jsem se obával o zadní část nápravy, která byla ze strany poškozená.“
Nakonec skončil čtvrtý s nejrychlejším kolem závodu, Fangio vyhrál. Kling v roce 1954 zvítězil mimo šampionát na AVUSU, nicméně později už neměl šanci na lepší výsledek protože k Mercedesu přišel Stirling Moss.
„Závod jsem nevyhrál, ne, ale odjel jsem ho toho dne se spoustou hrdosti a skvělými vzpomínkami,“ dodal Kling.