Před šesti lety se do královny motorsportu vrátily turbomotory, které jsou v šampionátu dodnes. Započala dominance Mercedesu a Lewise Hamiltona, přesto bylo i na tomto ročníku několik zvláštností.
Vytrčené „nosy“
Vzhledem ke změně technických pravidel, kdy musela být špička předního křídla nižší, vsadilo mnoho týmů ke zvláštnímu řešení. Monoposty tak měly v podstatě „dlouhé nosy“, které vyčuhovaly z předního křídla. Není divu, že se tento problém později vyřešil další úpravou pravidel.
Návrat ženy do kokpitu formule 1
Trvalo to hodně let, než se ve formuli 1 objevila během závodního víkendu další žena. Susie Wolff se stala objevila v kokpitu Williamsu během GP Velké Británie a Německa v pátečním volném tréninku. Před ní byla jako poslední Giovanna Amati v roce 1992.
Lottererova dovolená s Caterhamem
André Lotterer působil jako testovací pilot Jaguaru ve formuli 1, ale do závodu se nikdy nedostal. Dlouhé roky působil u Audi ve vytrvalostních závodech a pravděpodobně jako odměnu dostal od svého sponzora zaplacený start v GP Belgie 2014. Německý závodník ale pro technické problémy nedokončil ani první kolo.
Předčasný konec Marussie (?)
Britská stáj se trápila s financemi už od svého počátku v roce 2010, tehdy ještě pod jménem Virgin Racing. Po tragické nehodě Julese Bianchiho se Marussia rozhodla své vozy stáhnout a do posledních tří závodů sezony 2014 už nenastoupit.
Přesto se za podpory Manoru a odkoupení podařilo na další sezonu zajistit pokračování. Po roce 2015 se stáj přejmenovala čistě na Manor a v sezoně 2016 přišel definitivní konec.
Víte, kdo já jsem?
Po technických problémech v tréninku na GP Austrálie se Lewis Hamilton musel dopravit do paddocku po svých. Na tom není nic neobvyklého, ale vtipná situace nastala při příchodu do zázemí, kdy ho ochranka nechtěla pustit dovnitř, přestože měl na sobě závodní oblečení a helmu.