Gilles Villeneuve získal své jezdecké dovednosti během juniorských formulí, ale i v závodech se sněžnými skútry. Kanaďan se tak naučil skvěle ovládat vůz především v deštivých podmínkách, což se mu zúročilo.
Během nemistrovského závodu formule Atlantic roku 1976 na trati Trois-Rivieres si skvělé jízdy všiml i přihlížející Hunt. Brit byl pozvaný jako týmový kolega Villeneuva pro tento podnik. Závodníkovi se mladíkův styl hodně líbil, proto oslovil McLaren a doporučil stáji právě kanadského jezdce.
Všechna jednání proběhla dobře a Villeneuve přijal nabídku McLarenu na pozici třetího vozu sezony 1977 se starým monopostem M23 po Huntovi z předchozí sezony.
Kanaďan se adaptoval rychle a dokonce porazil svého týmového kolegu Jochena Masse s novějším monopostem M26. V závode se pohyboval dokonce na sedmé pozici, ale kvůli přehřívání vozu musel do boxů a ztratil dvě kola.
V cíli se Villeneuve objevil na jedenácté pozici, ale dojem zanechal veliký. Asi i proto je překvapivé, že se s McLarenem nedohodl na další spolupráci, ale přešel k Ferrari, kde odjel ještě poslední dva závody sezony 1977.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…